Review article
Osvrt na aktualne nastavne programe učenja biologije
Diana Garašić
orcid.org/0000-0002-6489-2031
Ines Radanović
orcid.org/0000-0003-3239-0536
; PMF Sveučilišta u Zagrebu Biološki odsjek
Žaklin Lukša
orcid.org/0000-0002-7464-9027
; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec
Abstract
Cilj je rada ukazati na konkretne probleme aktualnih nastavnih programa biologije u RH u nastavnim predmetima Priroda i Biologija. Prikazan je pregled najvažnijih istraživanja uspješnosti učenja i poučavanja Prirode i Biologije provedenih u Hrvatskoj u posljednjih dvadesetak godina. Uz kratki osvrt na rezultate provedenih vanjskih vrednovanja na relevantnom uzorku učenika RH, istaknuti su nedostatci nastavnih programa i nastave koja se prema njima izvodi. Najveći se problemi prepoznaju u didaktički neopravdanom vertikalnom rasporedu nastavnoga gradiva te u izrazito sadržajnoj orijentaciji nastavnih programa. Na temelju uočenih problema iznesene su preporuke i
smjernice za razvoj i implementaciju kurikuluma predmeta Priroda i Biologija.
Keywords
nastavni programi Prirode i Biologije; sadržajna usmjerenost učenja; vanjsko vrednovanje; biološki koncepti; novi kurikulum
Hrčak ID:
202780
URI
Publication date:
30.1.2018.
Visits: 2.263 *