Skip to the main content

Review article

ANALITIČKI HIJERARHIJSKI PROCES U MARKETING ODLUČIVANJU

Ivan Pavlović ; Ekonomski fakultet u Mostaru
Brano Markić ; Ekonomski fakultet u Mostaru


Full text: croatian pdf 22.287 Kb

page 151-174

downloads: 387

cite


Abstract

Analitički hijerarhijski proces je metoda o kojoj se kod nas vrlo malo pisalo i koja se malo primjenjuje. Metoda je pogodna upravo za pripremanje odluke u marketing odlučivanju. Cilj rada je prikazati ovu metodu sa nekim novim objašnjenjima, uključujući uporabu matrica i vektora u većem obujmu, i proširiti njezinu primjenu. Drugi cilj rada je prikazati sveobuhvatnost i širinu metode i mogućnost njezine primjene u promatranoj vrsti problema priprema za donošenje odluka. Ova metoda popunjava jedno dosta prazno područje aplikacija za koje nisu baš pogodne klasične metode operacijskih istraživanja. U matematici je poznat metod utvrđivanja utjecaja jedne varijable na funkciju ako ostale valijable smatramo konstantnim. Ta metoda je u analitičkom hijerarhijskom procesu zapravo proširena u smislu utvrđivanja utjecaja svake "varijable" prema drugoj, promatrana u parovima. Još je značajnije da se u to uspoređivanje ravnopravno uvode i kvalitativni i kvantitativni čimbenici i kriteriji. Donošenje odluke u marketing odlučivanju se mora temeljiti na znanstvenim i stručnim istraživanjima i pripremanje odluke je značajan element cjelokupnog poslovanja tvrtke. U radu smo pokazali mogućnost takvih istraživanja i analitički aparat koji nam kao rezultat daje alternative koje služe kao podloga za donošenje odluka.

Keywords

analitički hijerarhijski proces; analiza osjetljivosti; marketing odlučivanje; kvantitativne metode

Hrčak ID:

222216

URI

https://hrcak.srce.hr/222216

Publication date:

11.6.1996.

Visits: 1.208 *