Ekonomska misao i praksa, Vol. 5 No. 1, 1996.
Pregledni rad
ANALITIČKI HIJERARHIJSKI PROCES U MARKETING ODLUČIVANJU
Ivan Pavlović
; Ekonomski fakultet u Mostaru
Brano Markić
; Ekonomski fakultet u Mostaru
Sažetak
Analitički hijerarhijski proces je metoda o kojoj se kod nas vrlo malo pisalo i koja se malo primjenjuje. Metoda je pogodna upravo za pripremanje odluke u marketing odlučivanju. Cilj rada je prikazati ovu metodu sa nekim novim objašnjenjima, uključujući uporabu matrica i vektora u većem obujmu, i proširiti njezinu primjenu. Drugi cilj rada je prikazati sveobuhvatnost i širinu metode i mogućnost njezine primjene u promatranoj vrsti problema priprema za donošenje odluka. Ova metoda popunjava jedno dosta prazno područje aplikacija za koje nisu baš pogodne klasične metode operacijskih istraživanja. U matematici je poznat metod utvrđivanja utjecaja jedne varijable na funkciju ako ostale valijable smatramo konstantnim. Ta metoda je u analitičkom hijerarhijskom procesu zapravo proširena u smislu utvrđivanja utjecaja svake "varijable" prema drugoj, promatrana u parovima. Još je značajnije da se u to uspoređivanje ravnopravno uvode i kvalitativni i kvantitativni čimbenici i kriteriji. Donošenje odluke u marketing odlučivanju se mora temeljiti na znanstvenim i stručnim istraživanjima i pripremanje odluke je značajan element cjelokupnog poslovanja tvrtke. U radu smo pokazali mogućnost takvih istraživanja i analitički aparat koji nam kao rezultat daje alternative koje služe kao podloga za donošenje odluka.
Ključne riječi
analitički hijerarhijski proces; analiza osjetljivosti; marketing odlučivanje; kvantitativne metode
Hrčak ID:
222216
URI
Datum izdavanja:
11.6.1996.
Posjeta: 1.208 *