Review article
https://doi.org/10.47960/2712-0457.2019.1.1.81
KORELACIJA I ZNAČAJ DRUŠTVENO ODGOVORNOGA POSLOVANJAI ORGANIZACIJSKE KULTURE PODUZEĆA
Dijana Medenica-Mitrović
; Faculty of Business Management, Bar, Montenegro
Maria Popović
; Faculty for Business in Tourism in Budva
Abstract
Pri definiranju strategije poslovanja treba voditi računa o odnosu koje poduzeće ima sa svojim stakeholderima i kakvu sliku stvara o sebi na tržištu. Pojam društvene odgovornosti ili društveno odgovornoga poslovanja definira se preko normi, vrijednosti i ponašanja poduzeća prema internome i
eksternom okruženju. Društveno odgovorno poslovanje poduzeća tako pridonosi poboljšanju odnosa
s ključnim akterima, te pridonosi dugoročnoj održivosti tvrtke i diferencijaciji iste među uspješnim
poduzećima. Rad ukazuje na značajnu svezu između korporativne društvene odgovornosti (CSR) i
organizacijske kulture poduzeća. Radom se daje teorijski pregled koncepta društvene odgovornosti
poduzeća (CSR), usredotočuje se na značaj organizacijske kulture poduzeća kao bitnoga segmeta kojim se kreira uspješan odnos prema internome i eksternom okruženju. U radu je definiran CSR, kao
i njegov značaj te posebne značajke u primjeni u poduzećima. U radu je definiran i objašnjen pojam
organizacijske kulture poduzeća, kao i ono što je čini. Također, definirana je i objašnjena sveza između društveno odgovornoga poduzeća i njegove organizacijske kulture. Objašnjeno je koliki je značaj
u definiranju pravih sustava vrijednosti i normi u poduzeća, kako za samo poduzeće tako i za sve
njegove stakeholdere te, na kraju, za konkurentsku prednost koju poduzeće na taj način ostvaruje. Rad
sadrži i praktični dio koji objašnjava svezu između društveno odgovornoga poslovanja i organizacijske kulture tvrtki i to na primjeru Fakulteta za biznis i turizam.
Keywords
društveno odgovorno poslovanje; organizacijska kultura; poduzeće; reputacija; konkurentska prednost
Hrčak ID:
233062
URI
Publication date:
28.6.2019.
Visits: 1.546 *