Skip to the main content

Preliminary communication

Kompetencije u suvremenoj školi – potrebe prakse iz perspektive učitelja

Smiljana Zrilić ; University of Zadar, Zadar, Croatia
Kristina Marin


Full text: english pdf 328 Kb

page 401-412

downloads: 318

cite

Full text: croatian pdf 308 Kb

page 389-400

downloads: 3.128

cite


Abstract

Kompetencije učitelja u suvremenoj školi znatno se razlikuju od onih koje su bile potrebne za tradicionalni načina poučavanja. Nekadašnji prijenos znanja bio je usmjeren na predavačku nastavu, gdje je učenik morao biti pasivni slušač. Danas su učiteljske kompetencije usmjerene na socijalni i emotivni razvoj učenika. U kontekstu različitosti koje obogaćuju našu školu, učitelj treba biti spreman na individualni pristup svakom učeniku, izradu posebnih i prilagođenih postupaka, suradnju i partnerstvo s roditeljima, timsko djelovanje. Učiteljska se kompetencija stječe putem studija i izgrađuje unutar iskustvenog profesionalnog polja. Njegovo daljnje cjeloživotno obrazovanje postalo je neizbježno.
U radu je navedeno koje kompetencije treba imati učitelj u suvremenoj školi. Praktični dio rada obuhvaća istraživanje o razvijenosti kompetencija učitelja iz perspektive njih samih. Rezultati istraživanja pokazuju kako su učitelji kompetentni za rad u suvremenoj školi, ali isto tako je vidljivo da teže stalnom usavršavanju te cjeloživotnom obrazovanju.

Keywords

kompetencije učitelja u suvremenoj školi; suradnja s roditeljima; rad s djecom s posebnim potrebama

Hrčak ID:

234953

URI

https://hrcak.srce.hr/234953

Publication date:

23.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 5.380 *