Skip to the main content

Review article

ANALIZA PRIMENE I IZGRADNJE BRENDA KAO INSTRUMENTA ZA STICANJE KONKURENTSKE PREDNOSTI - PRIMER TRŽIŠTA RESTORANA U NOVOM SADU

Milan Brkljač ; Visoka škola modernog biznisa, Terazije 27, 11000 Beograd,
Ivana Stojanović
Luka Maksimović


Full text: serbian pdf 886 Kb

page 77-91

downloads: 669

cite


Abstract

Usluge su postale važan sastavni deo nacionalnih ekonomija, naročito u visoko razvijenim zemljama. Stoga je neophodnost istraživanja poslovanja i marketinga u uslužnim delatnostima veoma izražena. Prepoznatljiv, snažan brend sastoji se od pozitivnih, konzistentnih percepcija potrošača o ponudi koje je diferenciraju od konkurenata. Istovremeno, prepoznatljiv brend u svesti potrošača smanjuje rizik donošenja pogrešne odluke pri kupovini. Usled brojne direktne i indirektne konkurencije, u restoraterskim uslugama, izgradnja snažnog brenda je važna za postizanje zadovoljstva potrošača, njihovo prevođenje u lojalne potrošače i ostvarenje prednosti nad konkurentima. Ovaj rad ima za cilj da predstavi stavove menadžera restorana po pitanju kreiranja brenda u svrhu unapređenja poslovanja restoraterskih uslužnih preduzeća, kao i da istraži koliki je stepen razumevanja i primene, u literaturi poznatih, principa izgradnje brenda u restoranima, na tržištu Novog Sada. Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 17 restorana u Novom Sadu, izabranih metodom „prigodnog“ uzorkovanja. Istraživanje je sprovedeno metodom anketiranja i intervjuisanja menadžera restorana, zaduženih za nastup restorana na tržištu i odnose sa potrošačima.

Keywords

Brend; lojalnost potrošača; restoraterske usluge; brend menadžment; izgradnja brenda.

Hrčak ID:

235910

URI

https://hrcak.srce.hr/235910

Publication date:

20.3.2020.

Visits: 1.503 *