Review article
https://doi.org/10.31192/np.18.1.6
Inkluzivno obrazovanje i dimenzija jednakosti u nastavi vjeronauka
Aleksandra Krampač Grljušić
; Elementary School Ljudevit Gaj Osijek, Osijek, Croatia
Dalibor Adžić
orcid.org/0000-0001-6280-3077
; Education and Teacher Training Agency – Regional office Osijek, Osijek, Croatia
Aleksandra Gvozdanović Debeljak
orcid.org/0000-0001-9348-4371
; University of Zagreb, Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, Zagreb, Croatia; Elementary School Ljudevit Gaj Osijek, Osijek, Croatia
Abstract
Inkluzivna škola rezultat je različitih djelovanja društva. Da bi djeca s teškoćama u razvoju bila uspješno uključena u obrazovnu praksu, važno je razviti svijest djece o prihvaćanju i poštivanju različitosti. Pretraživanjem relevantne literature u radu prikazane su zakonske odredbe vezane uz odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju, nova i stara paradigma invaliditeta i inkluzivna edukacija s naglaskom na nastavu vjeronauka. Inkluzivno obrazovanje usmjereno je na uvažavanje potreba svakog djeteta. Nova paradigma slijedi Konvenciju o pravima osoba s invaliditetom koja prije svega ističe poštivanje ljudskih prava. Poštivanje, uvažavanje i prihvaćanje različitosti u inkluzivnoj školi temelji su svakog nastavnog predmeta i učitelja. Budući da školski vjeronauk kroz svoj program ističe važnost i jednakost svih ljudi, vjeroučitelj je važan kreator programa nastave vjeronauka koja doprinosi inkluzivnom obrazovanju.
Keywords
djeca s teškoćama; inkluzija; ljudska prava; obrazovanje; školski vjeronauk
Hrčak ID:
236011
URI
Publication date:
20.3.2020.
Visits: 2.954 *