Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31192/np.18.1.6

Inkluzivno obrazovanje i dimenzija jednakosti u nastavi vjeronauka

Aleksandra Krampač Grljušić ; Elementary School Ljudevit Gaj Osijek, Osijek, Croatia
Dalibor Adžić orcid id orcid.org/0000-0001-6280-3077 ; Education and Teacher Training Agency – Regional office Osijek, Osijek, Croatia
Aleksandra Gvozdanović Debeljak orcid id orcid.org/0000-0001-9348-4371 ; University of Zagreb, Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, Zagreb, Croatia; Elementary School Ljudevit Gaj Osijek, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 128 Kb

page 73-85

downloads: 1.266

cite


Abstract

Inkluzivna škola rezultat je različitih djelovanja društva. Da bi djeca s teškoćama u razvoju bila uspješno uključena u obrazovnu praksu, važno je razviti svijest djece o prihvaćanju i poštivanju različitosti. Pretraživanjem relevantne literature u radu prikazane su zakonske odredbe vezane uz odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju, nova i stara paradigma invaliditeta i inkluzivna edukacija s naglaskom na nastavu vjeronauka. Inkluzivno obrazovanje usmjereno je na uvažavanje potreba svakog djeteta. Nova paradigma slijedi Konvenciju o pravima osoba s invaliditetom koja prije svega ističe poštivanje ljudskih prava. Poštivanje, uvažavanje i prihvaćanje različitosti u inkluzivnoj školi temelji su svakog nastavnog predmeta i učitelja. Budući da školski vjeronauk kroz svoj program ističe važnost i jednakost svih ljudi, vjeroučitelj je važan kreator programa nastave vjeronauka koja doprinosi inkluzivnom obrazovanju.

Keywords

djeca s teškoćama; inkluzija; ljudska prava; obrazovanje; školski vjeronauk

Hrčak ID:

236011

URI

https://hrcak.srce.hr/236011

Publication date:

20.3.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 2.954 *