Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31192/np.18.1.6

Inkluzivno obrazovanje i dimenzija jednakosti u nastavi vjeronauka

Aleksandra Krampač Grljušić ; Osnovna škola Ljudevita Gaja Osijek, Osijek, Hrvatska
Dalibor Adžić orcid id orcid.org/0000-0001-6280-3077 ; Agencija za odgoj i obrazovanje – Podružnica Osijek, Osijek, Hrvatska
Aleksandra Gvozdanović Debeljak orcid id orcid.org/0000-0001-9348-4371 ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska; Osnovna škola Ljudevita Gaja Osijek, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 128 Kb

str. 73-85

preuzimanja: 1.266

citiraj


Sažetak

Inkluzivna škola rezultat je različitih djelovanja društva. Da bi djeca s teškoćama u razvoju bila uspješno uključena u obrazovnu praksu, važno je razviti svijest djece o prihvaćanju i poštivanju različitosti. Pretraživanjem relevantne literature u radu prikazane su zakonske odredbe vezane uz odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju, nova i stara paradigma invaliditeta i inkluzivna edukacija s naglaskom na nastavu vjeronauka. Inkluzivno obrazovanje usmjereno je na uvažavanje potreba svakog djeteta. Nova paradigma slijedi Konvenciju o pravima osoba s invaliditetom koja prije svega ističe poštivanje ljudskih prava. Poštivanje, uvažavanje i prihvaćanje različitosti u inkluzivnoj školi temelji su svakog nastavnog predmeta i učitelja. Budući da školski vjeronauk kroz svoj program ističe važnost i jednakost svih ljudi, vjeroučitelj je važan kreator programa nastave vjeronauka koja doprinosi inkluzivnom obrazovanju.

Ključne riječi

djeca s teškoćama; inkluzija; ljudska prava; obrazovanje; školski vjeronauk

Hrčak ID:

236011

URI

https://hrcak.srce.hr/236011

Datum izdavanja:

20.3.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.954 *