Psychological topics, Vol. 29 No. 2, 2020.
Original scientific paper
https://doi.org/10.31820/pt.29.2.3
Podučavanje kao poziv i dobrobit slovenskih i hrvatskih nastavnika
Polona Gradišek
orcid.org/0000-0001-9151-6886
; University of Ljubljana, Faculty of Education, Ljubljana, Slovenia
Sonja Pečjak
orcid.org/0000-0001-8420-3961
; University of Ljubljana, Faculty of Arts, Ljubljana, Slovenia
Majda Rijavec
orcid.org/0000-0001-6361-9968
; University of Zagreb, Faculty of Education, Zagreb, Croatia
Lana Jurčec
orcid.org/0000-0002-3603-0776
; University of Zagreb, Faculty of Education, Zagreb, Croatia
Abstract
Na uzorku od 347 nastavnika predmetne nastave iz Slovenije (N = 176) i Hrvatske (N = 171) autori su ispitivali odnos orijentacije nastavnika prema radu (kao posao, karijera i poziv) i njihove dobrobiti u različitim fazama profesionalnog razvoja. Prema dobivenim rezultatima izdvaja se orijentacija prema radu kao pozivu, koja je u pozitivnoj vezi s većim zadovoljstvom poslom i zadovoljstvom životom. Iako se, zbog zajedničke povijesne, kulturne i političke pozadine, nisu očekivale značajne razlike između slovenskih i hrvatskih nastavnika, ipak su uočene neke zanimljive razlike. Rezultati MANOVE pokazali su da su se nastavnici značajno razlikovali u svojim orijentacijama prema radu, ovisno o državljanstvu i duljini radnog iskustva. O rezultatima se raspravlja u kontekstu razumijevanja faza profesionalnog razvoja i socijalnog statusa nastavnika u obje zemlje.
Keywords
poziv; posao; karijera; nastavnik; dobrobit; Slovenija; Hrvatska
Hrčak ID:
240850
URI
Publication date:
10.7.2020.
Visits: 2.484 *