Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31820/pt.29.2.3

Podučavanje kao poziv i dobrobit slovenskih i hrvatskih nastavnika

Polona Gradišek orcid id orcid.org/0000-0001-9151-6886 ; University of Ljubljana, Faculty of Education, Ljubljana, Slovenia
Sonja Pečjak orcid id orcid.org/0000-0001-8420-3961 ; University of Ljubljana, Faculty of Arts, Ljubljana, Slovenia
Majda Rijavec orcid id orcid.org/0000-0001-6361-9968 ; University of Zagreb, Faculty of Education, Zagreb, Croatia
Lana Jurčec orcid id orcid.org/0000-0002-3603-0776 ; University of Zagreb, Faculty of Education, Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski PDF 716 Kb

str. 249-267

preuzimanja: 760

citiraj


Sažetak

Na uzorku od 347 nastavnika predmetne nastave iz Slovenije (N = 176) i Hrvatske (N = 171) autori su ispitivali odnos orijentacije nastavnika prema radu (kao posao, karijera i poziv) i njihove dobrobiti u različitim fazama profesionalnog razvoja. Prema dobivenim rezultatima izdvaja se orijentacija prema radu kao pozivu, koja je u pozitivnoj vezi s većim zadovoljstvom poslom i zadovoljstvom životom. Iako se, zbog zajedničke povijesne, kulturne i političke pozadine, nisu očekivale značajne razlike između slovenskih i hrvatskih nastavnika, ipak su uočene neke zanimljive razlike. Rezultati MANOVE pokazali su da su se nastavnici značajno razlikovali u svojim orijentacijama prema radu, ovisno o državljanstvu i duljini radnog iskustva. O rezultatima se raspravlja u kontekstu razumijevanja faza profesionalnog razvoja i socijalnog statusa nastavnika u obje zemlje.

Ključne riječi

poziv; posao; karijera; nastavnik; dobrobit; Slovenija; Hrvatska

Hrčak ID:

240850

URI

https://hrcak.srce.hr/240850

Datum izdavanja:

10.7.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.484 *