Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31192/np.19.3.8
Spremnost djece za školu iz perspektive učitelja
Sandra Kadum
orcid.org/0000-0002-8441-0896
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Pula, Hrvatska
Dijana Drandić
orcid.org/0000-0003-0645-4698
; Istarsko veleučilište – Università Istriana di scienze applicate, Pula, Hrvatska
Lorena Lazarić
orcid.org/0000-0002-4305-2025
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Pula, Hrvatska
Sažetak
Cilj rada bio je ispitati stavove učitelja razredne nastave o spremnosti djece za školu s naglaskom na predčitalačke i predmatematičke vještine djece. U istraživanju su sudjelovala 362 ispitanika, učitelja razredne nastave iz osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Istražili smo i utvrdili da učitelji kao najvažnije izdvajaju vještine koje djeca trebaju steći prije polaska u školu: pravilno držanje olovke, odnosno pisaćeg pribora i čisto izgovaranje svih glasova kao predčitalačke vještine te prepoznavanje boja i razumijevanje prostornih odnosa (ispred, iza, gore, dolje, na, u, lijevo, desno) kao predmatematičke vještine. Nije utvrđena statistički značajna razlika u stavovima učitelja prema predčitalačkim vještinama u odnosu na godine radnog iskustva u nastavnoj djelatnosti, ali je utvrđena statistički značajna razlika između većine čestica predmatematičke vještine. U tom kontekstu, preporuke za buduća istraživanja odnose se na spremnost škola za djecu i spremnost obitelji i zajednica za školu te njihovu povezanost sa sociokulturnim kontekstom.
Ključne riječi
predčitalačke i predmatematičke vještine; predškola; spremnost za školu; učenik; učitelj
Hrčak ID:
265526
URI
Datum izdavanja:
15.11.2021.
Posjeta: 2.517 *