Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.31192/np.19.3.13

Akademska motivacija učenika osnovnih škola – povezanost s općim osjećajima prema školi i pojedinim aspektima kvalitete školskog života

Marija Buterin Mičić ; University of Zadar, Zadar, Croatia


Full text: english pdf 140 Kb

page 659-670

downloads: 634

cite


Abstract

Cilj istraživanja predstavljenog u ovom radu je usmjeren na povezanost između učeničkog doživljaja kvalitete školskog života i njihove akademske motivacije: kontrolirane (eksternalne i introjicirane) i autonomne (identificirane i intrinzične). Pri prikupljanju podataka korišteni su Self regulation questionnaireacademic (Ryan i Connell, 1989) i Quality of school life questionnaire (Ainley i Bourke, 1982). U istraživanju su sudjelovala 434 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda osnovne škole. Utvrđeno je postojanje pozitivne korelacije između svih varijabli uključenih u ovo istraživanje pri čemu razina korelacije ovisi o vrsti akademske motivacije. Učenici koji pozitivnije doživljavaju školu i specifične aspekte školskog života ujedno su više autonomno motivirani za izvršavanje školskih obveza, Dobiveni rezultati su razmotreni s posebnim naglaskom na važnost kvalitete školskog života učenika u poticanju autonomne motivacije u akademskoj domeni.

Keywords

akademska motivacija; kvaliteta školskog života; osjećaji prema školi; teorija samodeterminacije

Hrčak ID:

265531

URI

https://hrcak.srce.hr/265531

Publication date:

15.11.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.911 *