Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.38003/sv.70.2.3

Od uprave do studenta: tri perspektive o ljudskim pravima u visokom obrazovanju

Željka Ivković Hodžić orcid id orcid.org/0000-0002-9393-9433 ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Marina Matešić orcid id orcid.org/0000-0001-6400-9678 ; Agency for Science and Higher Education, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 362 Kb

page 57-82

downloads: 325

cite


Abstract

U radu su predstavljeni rezultati istraživanja o ljudskim pravima provedenog tijekom 2018. i 2019. na učiteljskim fakultetima te studijima psihologije, pedagogije i socijalnog rada u Hrvatskoj. Cilj istraživanja bio je ispitati zastupljenost ishoda učenja o ljudskim pravima na navedenim studijima s posebnim osvrtom na dječja prava, dječju participaciju te koncept djeteta kao aktivnoga građanina, uobičajenima u diskursu suvremene paradigme djetinjstva. Istraživanje je provedeno mješovitom metodom te je primijenjena triangulacija s trima različitim izvorima ispitanika: anketa sa sveučilišnim nastavnicima, intervjui s predstavnicima studijskih programa te anketa sa studentima, pri čemu su se svi tipovi podataka u analizi tretirali kao ravnopravni. Različiti tipovi podataka pokazali su neujednačene perspektive između institucionalnih aktera, ali i sličnosti sveučilišne populacije s drugim razinama obrazovnog sustava.

Keywords

dječja prava, ljudska prava, odgajateljska profesija, učiteljska profesija, visoko obrazovanje

Hrčak ID:

265564

URI

https://hrcak.srce.hr/265564

Publication date:

1.12.2021.

Visits: 793 *