Review article
https://doi.org/10.21861/HGG.2021.83.02.05
Hrvatska metodika geografije i edukacijska geografija u posljednjih pet desetljeća
Ivan Ivić
orcid.org/0000-0003-3904-4150
; University of Zagreb, Faculty of Science, Department of Geography, Zagreb, Croatia
Ružica Vuk
orcid.org/0000-0002-8856-2184
; University of Zagreb, Faculty of Science, Department of Geography, Zagreb, Croatia
Abstract
Metodika geografije razmjerno je mlada znanstvena disciplina unutar znanstvenoga polja geografije koja tek u posljednjih nekoliko desetljeća doživljava svoju punu znanstvenu afirmaciju. U prvim desetljećima znanstvena produkcija bila je usmjerena na radove koji primarno problematiziraju nastavu geografije, ali daljnji razvoj discipline upućuje na tendencije izdvajanja edukacijske geografije kao zasebna znanstvenoga sklopa i grane unutar navedenoga polja. S obzirom na navedeno stvara se potreba rekapitulacije znanstvene produkcije i najvažnijih spoznaja ove geografske znanstvene discipline u posljednjih pedeset godina. Pregled znanstvenih i znanstveno-stručnih radova metodike geografije i edukacijske geografije upućuje na svojevrsnu tematsku i metodološku promjenu paradigme koja počinje zahvaćati teme i objekte istraživanja znatno šire od učionice i nastave geografije. Primjetna promjena prevladavajućega znanstvenog interesa s pitanja kurikuluma i organizacije nastave prema istraživanjima ljudskih potencijala, organizacije obrazovne funkcije u prostoru te postignuća učenika upućuje na kontinuiran i stabilan razvoj.
Keywords
nastava geografije; metodika geografije; edukacijska geografija; kurikulum; Hrvatska
Hrčak ID:
268192
URI
Publication date:
23.12.2021.
Visits: 3.004 *