Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21861/HGG.2021.83.02.05

Hrvatska metodika geografije i edukacijska geografija u posljednjih pet desetljeća

Ivan Ivić orcid id orcid.org/0000-0003-3904-4150 ; University of Zagreb, Faculty of Science, Department of Geography, Zagreb, Croatia
Ružica Vuk orcid id orcid.org/0000-0002-8856-2184 ; University of Zagreb, Faculty of Science, Department of Geography, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 946 Kb

page 103-132

downloads: 1.031

cite

Full text: english pdf 946 Kb

page 103-132

downloads: 334

cite


Abstract

Metodika geografije razmjerno je mlada znanstvena disciplina unutar znanstvenoga polja geografije koja tek u posljednjih nekoliko desetljeća doživljava svoju punu znanstvenu afirmaciju. U prvim desetljećima znanstvena produkcija bila je usmjerena na radove koji primarno problematiziraju nastavu geografije, ali daljnji razvoj discipline upućuje na tendencije izdvajanja edukacijske geografije kao zasebna znanstvenoga sklopa i grane unutar navedenoga polja. S obzirom na navedeno stvara se potreba rekapitulacije znanstvene produkcije i najvažnijih spoznaja ove geografske znanstvene discipline u posljednjih pedeset godina. Pregled znanstvenih i znanstveno-stručnih radova metodike geografije i edukacijske geografije upućuje na svojevrsnu tematsku i metodološku promjenu paradigme koja počinje zahvaćati teme i objekte istraživanja znatno šire od učionice i nastave geografije. Primjetna promjena prevladavajućega znanstvenog interesa s pitanja kurikuluma i organizacije nastave prema istraživanjima ljudskih potencijala, organizacije obrazovne funkcije u prostoru te postignuća učenika upućuje na kontinuiran i stabilan razvoj.

Keywords

nastava geografije; metodika geografije; edukacijska geografija; kurikulum; Hrvatska

Hrčak ID:

268192

URI

https://hrcak.srce.hr/268192

Publication date:

23.12.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 3.004 *