Professional paper
GLOBALIZACIJA U OBRAZOVNOM SUSTAVU I OČUVANJE TROGIRSKE KULTURNE BAŠTINE
Ivana Jarebić
; Kralja Tomislava 18 21 220 Trogir
Abstract
Cilj ovog rada je utvrditi koliko učenici poznaju kulturu podrijetla njihovih kolega kao i vlastitu baštinu. Anketnim upitnikom ispitano je 70 učenika osmoga razreda osnovne škole u Trogiru. Istraživanje je pokazalo kako 70 % učenika vrlo površno poznaje različite kulture kojima pripadaju njihovi kolege. Isti postotak ispitanika želi produbiti znanje o kulturnoj baštini svoga grada. Svi ispitanici žele što bolje prezentirati svoje znanje prijateljima koji su se asimilirali u zajednici, ali i vršnjacima iz drugih zemalja. Kako bi se to ostvarilo, važna je uloga nastavnika, ali i globalizacijski procesi. Suvremeno informacijsko društvo omogućava im povezanost s cijelim svijetom. Ovo istraživanje, kao i prijedlozi za realizaciju učeničkih ideja, dokazuju hipotezu kako globalizacija ima pozitivne učinke na obrazovne procese jer učenici osim što rade na očuvanju vlastite baštine stječu emocionalne, komunikacijske, socijalne kompetencije. Rad se temelji na literaturi koja se bavi proučavanjem tog fenomena u obrazovanju, ali i djelima o trogirskoj baštini. Navedeni su primjeri kreativnih projekata koji se mogu realizirati u nastavi tako da se učenici društvenim mrežama povežu sa svojim vršnjacima iz određene zemlje te im predstave trogirska kulturno-povijesna bogatstva. Doprinos ovoga rada je u povezivanju lokalne zajednice i nastavnog kurikuluma u cilju očuvanja i promicanja trogirske kulturne baštine.
Keywords
škola, informacijsko društvo, kulturni identitet, Trogir
Hrčak ID:
270225
URI
Publication date:
1.2.2022.
Visits: 751 *