Original scientific paper
Ispitna anksioznost u odnosu na adaptivno ponašanje djece s teškoćama učenja
Daniela Cvitković
Abstract
Unatoč zakonskoj regulativi, proces inkluzije djece s posebnim potrebama u hrvatskim redovim školama još uvijek ide vrlo sporo. Posebne potrebe koje dijete ima često su glavni razlog njegove izolacije i prava te djece još nisu izjednačena s pravima vršnjaka. Pokazalo se da bliža i dalja djetetova okolina mogu nepovoljno djelovati na cjelokupni razvoj djeteta s posebnim potrebama što dovodi često do depresivnosti, sniženog samopoštovanja i anksioznosti. U ovom se istraživanju htjelo ispitati koliko je izražena ispitna anksioznost kod djece s teškoćama učenja u odnosu na tipične vršnjake te ispitati odnos ispitne anksioznosti i adaptivnog ponašanja. Ispitivanje je provedeno na 166 djece, učenika 6.tih razreda (83 djece s teškoćama učenja TU i 83 tipične djece) isto toliko njihovih roditelja i 50 učitelja. Pokazalo se da je kod djece s TU statistički značajno više izražena ispitna anksioznost i ona je u vezi sa samoprocjenom adaptivnog ponašanja u odnosima s vršnjacima. Kod tipične djece doživljaj ispitne anksioznosti statistički značajno je povezan je sa samoprocjenama adaptivnog ponašanja u razredu.
Keywords
ispitna anksioznost; adaptivno ponašanje; djeca s teškoćama učenja
Hrčak ID:
26367
URI
Publication date:
7.7.2007.
Visits: 4.478 *