Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.38190/ope.12.2.6

Primjena Q-metodologije u istraživanju percepcije marki automobilskih guma na hrvatskom tržištu

Lucijano Jakšić ; Agency for Mobility and EU Programs
Matija Kušan ; European Business School Zagreb
Kristijan Marenščak ; European Business School Zagreb


Full text: english pdf 808 Kb

page 21-32

downloads: 156

cite


Abstract

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepciju brandova automobilskih guma te time i grupa brandova automobilskih guma kod hrvatskih vozača upotrebom Q-metodologije. Q-metodologija se i dalje smatra avangardnim istraživačkim alatom u društvenim znanostima ali nalazi široku primjenu kod utvrđivanja prevladavajućeg mišljenja kod važnih pitanja. Istraživanjem je utvrđeno 45 brandova automobilskih guma i 7 grupa brandova prisutnih u Hrvatskoj. Vodeći brandovi automobilskih guma očekivano imaju značajno pozitivnu percepciju kod hrvatskih vozača, no u prosjeku rezultata za grupe brandova ostvaruju slabije rezultate. S obzirom da se asortiman podbrandova odnosi na cijeli spektar automobilskih guma po različitim cjenovnim i kvalitativnim razredima, percepciju brandova treba jasno razdvojiti od platežnih mogućnosti vozača. Hrvatskim vozačima je dostupan širok izbor različitih brandova i podbrandova automobilskih guma od kojih im je tek jedan dio poznat.

Keywords

tire brand; Q-methodology; brand perception; Croatian tire market

Hrčak ID:

290005

URI

https://hrcak.srce.hr/290005

Publication date:

30.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 524 *