Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.38190/ope.12.2.8

Utjecaj poslovnog okruženja na razvoj industrije turizma u Republici Hrvatskoj

Ante Peroš ; European Business School Zagreb
Ivica Katavić orcid id orcid.org/0000-0001-5899-5301 ; University College for Security


Full text: croatian pdf 1.023 Kb

page 56-75

downloads: 392

cite


Abstract

Rad analizira utjecaje poslovnog okruženja na razvoj turističke industrije. U sjeni neizvjesnosti pandemijskog COVID-19 razdoblja uzima se očuvan kontekst kontinuuma proizvoda i usluga za primjer opstanka civilizacije u svijetu. Problem koji je potaknuo ovo istraživanje je konflikt nedovoljne održivosti postojećeg oblika turizma i nemogućnosti provedbe inovativnih oblika turizma. Stoga je glavni cilj istraživanja bio utvrditi kako i koliko pojedini čimbenici poslovnog okruženja utječu na razvoj turizma u Republici Hrvatskoj. U radu se provelo istraživanje anonimnim anketnim upitnikom na populaciji korisnika turističkih usluga, a veličina uzorka je bila 60 (N=60) ispitanika. Rezultati istraživanja pokazuju da su prije i tijekom pandemije uočene pojave koje sugeriraju promjenu sadašnjeg modela upravljanja na nove strateške nakane. Obrazlažu se konkurentske strategije i inovativni modeli, s ciljem održivosti ostalih sektorskih industrija. Komparativne prednosti industrija s ulaganjima uz turizam doprinose razvoju MSP RH. Provode se sinergije strategija i taktika za unapređenje proizvoda i usluga u industriji turizma, sporta i slobodnog vremena. Iniciraju se zakoni i mjere ostanka stanovništva, koje su ujedno programi povratka iseljeništva u RH.

Keywords

utjecaji; poboljšava; unapređuje; okružje; održivo; cjelogodišnje

Hrčak ID:

290016

URI

https://hrcak.srce.hr/290016

Publication date:

30.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 884 *