Professional paper
https://doi.org/10.47960/2303-7431.27.2022.183
RODITELJI – OSNIVAČI ALTERNATIVNIH ŠKOLA U REPUBLICI HRVATSKOJ
Andrej Maras
; Primary school Lotrščak
Ana Maria Marinac
; University of Slavonski Brod, Department of Social Sciences and Humanities
Luka Pongračić
orcid.org/0000-0002-2378-822X
; University of Slavonski Brod, Department of Social Sciences and Humanities
Abstract
Tradicionalni školski sustav godinama nije zadovoljavao potrebe učenika.
Roditelji su osnovali škole kako bi omogućili djeci da se odmaknu od krutoga
sustava razred – predmet – sat. Osnivači alternativnih škola mogu
biti građani, roditelji i nastavnici, vjerske zajednice te druge pravne osobe.
To su takozvane slobodne škole, građanske obrazovne inicijative,
reformski pedagoški pokušaji, obrazovni internati itd. Ciljevi su ovoga
rada predstaviti pedagoške koncepte i ideje škola u Republici Hrvatskoj
koje su osnovali roditelji. U radu se predstavljaju osnovna pedagoška
načela i aspekti poučavanja Waldorf i Montessori pedagogije utemeljene
na obrazovnome pluralizmu, kratak osvrt na partnerstvo roditelja i škola
u Hrvatskoj te obrazovni model katoličkih osnovnih škola “Ružičnjak” i
“Lotrščak”. Promatrane škole nalaze se u Zagrebu i imaju samo jedan cilj
– prilagoditi školu djetetu. Svakomu učeniku nastoji se osigurati individualan
pristup. Polazne su točke djetetove potrebe i interesi. Ovo su škole
gdje učenici imaju slobodu izbora. Cilj je odgoja i obrazovanja holistički
razvoj djeteta. Naglasak je stavljen na metode aktivna učenja i napuštanje
didaktičkih scenarija u kojima je dijete samo pasivan promatrač.
Keywords
alternativne škole; katoličke škole; obrazovni pluralizam; partnerstvo; roditelji
Hrčak ID:
293684
URI
Publication date:
8.2.2023.
Visits: 1.227 *