Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.47960/2303-7431.27.2022.183

RODITELJI – OSNIVAČI ALTERNATIVNIH ŠKOLA U REPUBLICI HRVATSKOJ

Andrej Maras ; Osnovna škola Lotrščak
Ana Maria Marinac ; Sveučilište u Slavonskom Brodu, Odjel društveno-humanističkih znanosti
Luka Pongračić orcid id orcid.org/0000-0002-2378-822X ; Sveučilište u Slavonskom Brodu, Odjel društveno-humanističkih znanosti


Puni tekst: engleski pdf 125 Kb

str. 183-203

preuzimanja: 451

citiraj


Sažetak

Tradicionalni školski sustav godinama nije zadovoljavao potrebe učenika.
Roditelji su osnovali škole kako bi omogućili djeci da se odmaknu od krutoga
sustava razred – predmet – sat. Osnivači alternativnih škola mogu
biti građani, roditelji i nastavnici, vjerske zajednice te druge pravne osobe.
To su takozvane slobodne škole, građanske obrazovne inicijative,
reformski pedagoški pokušaji, obrazovni internati itd. Ciljevi su ovoga
rada predstaviti pedagoške koncepte i ideje škola u Republici Hrvatskoj
koje su osnovali roditelji. U radu se predstavljaju osnovna pedagoška
načela i aspekti poučavanja Waldorf i Montessori pedagogije utemeljene
na obrazovnome pluralizmu, kratak osvrt na partnerstvo roditelja i škola
u Hrvatskoj te obrazovni model katoličkih osnovnih škola “Ružičnjak” i
“Lotrščak”. Promatrane škole nalaze se u Zagrebu i imaju samo jedan cilj
– prilagoditi školu djetetu. Svakomu učeniku nastoji se osigurati individualan
pristup. Polazne su točke djetetove potrebe i interesi. Ovo su škole
gdje učenici imaju slobodu izbora. Cilj je odgoja i obrazovanja holistički
razvoj djeteta. Naglasak je stavljen na metode aktivna učenja i napuštanje
didaktičkih scenarija u kojima je dijete samo pasivan promatrač.

Ključne riječi

alternativne škole; katoličke škole; obrazovni pluralizam; partnerstvo; roditelji

Hrčak ID:

293684

URI

https://hrcak.srce.hr/293684

Datum izdavanja:

8.2.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.227 *