Stručni rad
https://doi.org/10.47960/2303-7431.27.2022.183
RODITELJI – OSNIVAČI ALTERNATIVNIH ŠKOLA U REPUBLICI HRVATSKOJ
Andrej Maras
; Osnovna škola Lotrščak
Ana Maria Marinac
; Sveučilište u Slavonskom Brodu, Odjel društveno-humanističkih znanosti
Luka Pongračić
orcid.org/0000-0002-2378-822X
; Sveučilište u Slavonskom Brodu, Odjel društveno-humanističkih znanosti
Sažetak
Tradicionalni školski sustav godinama nije zadovoljavao potrebe učenika.
Roditelji su osnovali škole kako bi omogućili djeci da se odmaknu od krutoga
sustava razred – predmet – sat. Osnivači alternativnih škola mogu
biti građani, roditelji i nastavnici, vjerske zajednice te druge pravne osobe.
To su takozvane slobodne škole, građanske obrazovne inicijative,
reformski pedagoški pokušaji, obrazovni internati itd. Ciljevi su ovoga
rada predstaviti pedagoške koncepte i ideje škola u Republici Hrvatskoj
koje su osnovali roditelji. U radu se predstavljaju osnovna pedagoška
načela i aspekti poučavanja Waldorf i Montessori pedagogije utemeljene
na obrazovnome pluralizmu, kratak osvrt na partnerstvo roditelja i škola
u Hrvatskoj te obrazovni model katoličkih osnovnih škola “Ružičnjak” i
“Lotrščak”. Promatrane škole nalaze se u Zagrebu i imaju samo jedan cilj
– prilagoditi školu djetetu. Svakomu učeniku nastoji se osigurati individualan
pristup. Polazne su točke djetetove potrebe i interesi. Ovo su škole
gdje učenici imaju slobodu izbora. Cilj je odgoja i obrazovanja holistički
razvoj djeteta. Naglasak je stavljen na metode aktivna učenja i napuštanje
didaktičkih scenarija u kojima je dijete samo pasivan promatrač.
Ključne riječi
alternativne škole; katoličke škole; obrazovni pluralizam; partnerstvo; roditelji
Hrčak ID:
293684
URI
Datum izdavanja:
8.2.2023.
Posjeta: 1.227 *