Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja
Sedat Alev
; Ministry of National Education, Nuray Tuncay Kara Science and Art Center
Full text: english pdf 279 Kb
page 1051-1081
downloads: 100
cite
APA 6th Edition
Alev, S. (2022). Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja. Croatian Journal of Education, 24. (4.), 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
MLA 8th Edition
Alev, Sedat. "Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja." Croatian Journal of Education, vol. 24., no. 4., 2022, pp. 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343. Accessed 18 May 2024.
Chicago 17th Edition
Alev, Sedat. "Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja." Croatian Journal of Education 24., no. 4. (2022): 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
Harvard
Alev, S. (2022). 'Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja', Croatian Journal of Education, 24.(4.), pp. 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
Vancouver
Alev S. Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja. Croatian Journal of Education [Internet]. 2022 [cited 2024 May 18];24.(4.):1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
IEEE
S. Alev, "Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja", Croatian Journal of Education, vol.24., no. 4., pp. 1051-1081, 2022. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
Full text: croatian pdf 279 Kb
page 1051-1081
downloads: 82
cite
APA 6th Edition
Alev, S. (2022). Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja. Croatian Journal of Education, 24. (4.), 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
MLA 8th Edition
Alev, Sedat. "Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja." Croatian Journal of Education, vol. 24., no. 4., 2022, pp. 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343. Accessed 18 May 2024.
Chicago 17th Edition
Alev, Sedat. "Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja." Croatian Journal of Education 24., no. 4. (2022): 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
Harvard
Alev, S. (2022). 'Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja', Croatian Journal of Education, 24.(4.), pp. 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
Vancouver
Alev S. Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja. Croatian Journal of Education [Internet]. 2022 [cited 2024 May 18];24.(4.):1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
IEEE
S. Alev, "Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja", Croatian Journal of Education, vol.24., no. 4., pp. 1051-1081, 2022. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
Abstract
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati odnos između profesionalne učinkovitosti i profesionalnoga angažmana učitelja putem profesionalne motivacije kao faktora medijacije. Na osnovi podataka sakupljenih od 426 osnovnoškolskih učitelja u Turskoj, u ovom istraživanju korišten je pristup strukturiranoga modeliranja i bootstrap metoda za testiranje modela. Rezultati su pokazali da je profesionalna učinkovitost učitelja značajan pozitivan prediktor profesionalnoga angažmana i da profesionalna motivacija u potpunosti djeluje kao posrednik između profesionalne učinkovitosti i profesionalnoga angažmana. Profesionalna učinkovitost imala je indirektan učinak na profesionalni angažman putem profesionalne motivacije. Rezultati ovoga istraživanja također pokazuju da su i profesionalna učinkovitost i profesionalna motivacija nužni za poboljšanje načina rada učitelja kroz njihov profesionalni angažman. Čimbenici koji mogu pozitivno utjecati na profesionalni angažman učitelja obuhvaćaju promociju povećanja efikasnosti učitelja koju potiče školska uprava, njezino djelovanje na bazi jednakosti i poštenja s ciljem povećavanja profesionalne motivacije učitelja, usmjeravanje i podršku za učitelje u njihovim profesionalnim nastojanjima te razvijanje osjećaja pripadnosti školi kod učitelja.
Keywords
osnovna škola; Turska; učinkovitost; učitelj.
Hrčak ID:
295270
URI
https://hrcak.srce.hr/295270
Publication date:
21.12.2022.
Article data in other languages:
english
Visits: 414
*