Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.59549/n.164.3-4.4

Upravljanje razredom i disciplina u hrvatskom školstvu od 19. stoljeća do danas

Martina Gajšek orcid id orcid.org/0000-0001-9374-3636 ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb
Gordana Ivančić orcid id orcid.org/0009-0007-2817-321X ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb *

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 270 Kb

page 265-286

downloads: 578

cite

Supplements: 04 Abstract gajsek.pdf


Abstract

Uspostavljanje razredne discipline odnosi se na ona ponašanja učitelja koja
nastaju kao reakcija na ometanje reda, sigurnosti i procesa učenja, dok se
upravljanje razredom odnosi na sva ponašanja učitelja i faktore organizacije
kojima je cilj stvoriti pozitivno okruženje za učenje. Budući da je i u 21.
stoljeću pitanje uspostavljanja i održavanja razredne discipline te uspješnog
upravljanja razredom relevantno i otvoreno za raspravu, cilj je ovoga rada
sistematizirati i analizirati kronološki tijek uspostavljanja razredne discipline i
upravljanja razredom u posljednjih dvjestotinjak godina hrvatskoga školstva.
Najprije, u radu je opisana konceptualna osnova i načini uspostavljanja razredne
discipline kao i primjeri discipliniranja učenika u Hrvatskoj tijekom
19. i 20. stoljeća. Zatim je opisan razvoj suvremenih modela uspostavljanja
razredne discipline i upravljanja razredom na prijelazu iz 20. u 21. stoljeće.
Naposljetku, u radu je opisana i istaknuta potreba hrvatskih učitelja 21. stoljeća
za dodatnim educiranjem u području uspostavljanja razredne discipline
i upravljanja razredom.

Keywords

disciplina; nedisciplina; pedagoške mjere; ponašanje učenika

Hrčak ID:

311264

URI

https://hrcak.srce.hr/311264

Publication date:

13.12.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.204 *