Original scientific paper
https://doi.org/10.59549/n.164.3-4.2
Mišljenje učitelja o ocjenjivanju u osnovnoj školi
Tomislava Vidić
orcid.org/0000-0003-2040-2667
; Faculty of Teacher Education University of Zagreb
*
Dubravka Miljković
orcid.org/0000-0002-1616-0792
; Faculty of Teacher Education University of Zagreb
* Corresponding author.
Supplements: 02 Abstract vidic.pdf
Abstract
Prema podatcima Ministarstva znanosti i obrazovanja, na kraju školske godine
2021./2022. čak 58,59 % osnovnoškolskih učenika završilo je razred s
odličnim uspjehom, a njih 24,27 % s prosjekom 5,0. S obzirom na to da je
ocjena pet (5) najviša ocjena u hrvatskim školama, je li opravdano zaključiti
kako su nove generacije puno uspješnije i pametnije od prošlih? Ili je inflacija
odlikaša posljedica neučinkovitog ocjenjivanja znanja učenika te različitih pritisaka
koje doživljavaju učitelji tijekom rada?
Istraživanje je provedeno anketiranjem 558 učitelja osnovne škole u Republici
Hrvatskoj. Anketni upitnik sastojao se od 22 tvrdnje kojima se ispitalo kako
učitelji opažaju promjene u ocjenjivanju, ozračju, doživljenim pritiscima te vlastitoj
edukaciji o ocjenjivanju. Rezultati pokazuju da učitelji opažaju promjene
u načinu i kriterijima ocjenjivanja, smatraju da današnji učenici uz malo truda
mogu postići odlične ocjene te općenito osjećaju pritiske okoline zbog ocjenjivanja.
Većina ispitivanih učitelja smatra da će u slučaju žalbe roditelja učenika
zbog slabije ocjene, nadležne institucije stati na stranu roditelja. Isto tako,
smatraju da učitelji koji ocjenjuju uglavnom visokim ocjenama imaju manje
problema na poslu. Rezultati su pokazali nisku razinu zadovoljstva učitelja
provedenim edukacijama o ocjenjivanju. Nisu utvrđene statistički značajne
razlike među učiteljima s obzirom na radno mjesto i radno iskustvo. Većina ispitivanih učitelja smatra da bi uvođenje vanjskog vrednovanja doprinijelo
objektivnijem ocjenjivanju znanja i vještina učenika.
Keywords
inflacija odličnih ocjena, ocjenjivanje, osnovna škola, učitelji
Hrčak ID:
311262
URI
Publication date:
13.12.2023.
Visits: 1.369 *