Review article
https://doi.org/10.47960/2303-7431.19.31.2024.63
POBOLJŠANJE EMOCIONALNOGA VOKABULARA RADI PSIHOLOŠKE PISMENOSTI
Larisa Grčić
; University of Zadar, Department of French and Francophone Studies
*
Vita Simeunović
; Catholic University of Croatia
* Corresponding author.
Abstract
Različiti aspekti jezičnoga razvoja, samorefleksije i neurobioloških procesa upućuju na važnost jezika u razumijevanju ljudskoga ponašanja. U ovome se radu naglašava uloga emocionalnoga vokabulara u razvoju kompetencije psihologijske pismenosti. Navode se rezultati istraživanja teorije emocionalnih konstrukata i emocionalno usredotočene terapije, koja su istakla značenje emocionalnoga vokabulara za kognitivne procese razumijevanja emocija i stvaranja novih svjesnih iskustava. Pozivajući se na suvremene spoznaje afektivne neuroznanosti, emocionalni vokabular predstavlja se kao neophodan alat za psihološka proučavanja osobnosti, emocija i raspoloženja kojima je cilj prikupiti empirijske dokaze o načinima na koje su emocije organizirane u umu – mozgu. Posebna pozornost posvećena je fenomenu miješanih emocija, koji se odnosi na istodobno doživljavanje dviju ili više emocija. U članku se zaključuje da je svijest o složenosti emocionalnoga iskustva izravno povezana s mogućnošću pronalaženja riječi koje obuhvaćaju kombinacije različitih emocija.
Keywords
emocionalni vokabular; psihologijska pismenost; emocionalna svjesnost; emocionalna psihologija
Hrčak ID:
319604
URI
Publication date:
10.7.2024.
Visits: 378 *