Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.47960/2303-7431.19.31.2024.63

POBOLJŠANJE EMOCIONALNOGA VOKABULARA RADI PSIHOLOŠKE PISMENOSTI

Larisa Grčić ; University of Zadar, Department of French and Francophone Studies *
Vita Simeunović ; Catholic University of Croatia

* Corresponding author.


Full text: english pdf 218 Kb

page 63-82

downloads: 115

cite


Abstract

Različiti aspekti jezičnoga razvoja, samorefleksije i neurobioloških procesa upućuju na važnost jezika u razumijevanju ljudskoga ponašanja. U ovome se radu naglašava uloga emocionalnoga vokabulara u razvoju kompetencije psihologijske pismenosti. Navode se rezultati istraživanja teorije emocionalnih konstrukata i emocionalno usredotočene terapije, koja su istakla značenje emocionalnoga vokabulara za kognitivne procese razumijevanja emocija i stvaranja novih svjesnih iskustava. Pozivajući se na suvremene spoznaje afektivne neuroznanosti, emocionalni vokabular predstavlja se kao neophodan alat za psihološka proučavanja osobnosti, emocija i raspoloženja kojima je cilj prikupiti empirijske dokaze o načinima na koje su emocije organizirane u umu – mozgu. Posebna pozornost posvećena je fenomenu miješanih emocija, koji se odnosi na istodobno doživljavanje dviju ili više emocija. U članku se zaključuje da je svijest o složenosti emocionalnoga iskustva izravno povezana s mogućnošću pronalaženja riječi koje obuhvaćaju kombinacije različitih emocija.

Keywords

emocionalni vokabular; psihologijska pismenost; emocionalna svjesnost; emocionalna psihologija

Hrčak ID:

319604

URI

https://hrcak.srce.hr/319604

Publication date:

10.7.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 378 *