Professional paper
https://doi.org/10.47960/2303-7431.19.31.2024.152
RAD NASTAVNIKA HRVATSKOGA JEZIKA S UČENICIMA SA SPECIFIČNIM POTEŠKOĆAMA U ČITANJU I PISANJU
Vesna Bjedov
orcid.org/0000-0003-2765-8593
; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Humanities and Social Sciences
*
Željka Kljaić
; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Humanities and Social Sciences
* Corresponding author.
Abstract
Iako se tijekom inicijalnoga obrazovanja na nastavničkim fakultetima stječu nastavničke kompetencije, među kojima posebno mjesto zauzima metodička kompetencija, mnogi nastavnici nisu educirani za rad s učenicima sa specifičnim poteškoćama u učenju te kako im pristupiti u nastavnome radu. Specifične su se poteškoće učenja počele proučavati tek u novije vrijeme, kada se postupno počelo i proučavati simptome takvih učenika te raditi na nastavnim metodama prilagođavanja nastave svakomu pojedinom učeniku. Ciljevi su ovoga rada razložiti specifične teškoće učenja – disleksiju i disgrafiju – te opisati mogućnosti nastavnikova rada s učenicima koji imaju te poteškoće. Da bi se istražilo kako nastavnici hrvatskoga jezika prilagođuju svoj rad učenicima s teškoćama u čitanju i pisanju, provedeno je istraživanje metodom ankete koje je obuhvatilo nastavnikovu infomiranost o učenikovim poteškoćama, nastavnikovu izradu nastavnih materijala, primjenu nastavnih metoda u radu s učenicima s poteškoćama u čitanju i pisanju, način davanja uputa za rad, način provjeravanja te učinkovite primjere poučavanja učenika sa specifičnim poteškoćama u čitanju i pisanju. Uzorak je obuhvatio 40 nastavnika hrvatskoga jezika osnovnih i srednjih škola. Rezultati su uglavnom zadovoljavajući i može se reći da je pristup nastavnika prema učenicima s navedenim poteškoćama u nastavi jezičnoga izražavanja kvalitetan, iako bi se dodatnom edukacijom kvaliteta mogla još poboljšati.
Keywords
nastavnik hrvatskoga jezika; disleksija; disgrafija; nastava jezičnoga izražavanja; specifične teškoće učenja
Hrčak ID:
319612
URI
Publication date:
10.7.2024.
Visits: 306 *