Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.14256/JCE.3979.2024

Održivost u gradnji cesta – Dvije studije slučaja

Kerim Hrapović


Full text: croatian pdf 7.340 Kb

page 413-423

downloads: 42

cite

Full text: english pdf 7.244 Kb

page 413-423

downloads: 45

cite


Abstract

Razmatranje održivosti u području izgradnje prometnica treba se odvijati u kontekstu inteligentne zaštite resursa. Holistička procjena održivosti, uključujući razmatranje i procjenu životnog ciklusa, ovdje je od ključne važnosti. U prvom slučaju, kolnička konstrukcija na značajno opterećenom prometnom raskrižju Daimler izvedena je od betona u neposrednom području raskrižja te od betona i asfalta u području sva četiri privoza. Preko postojećeg završnog sloja ceste izveden je nevezani sloj za zaštitu od smrzavanja s granulacijom zrna 0/45 mm, u debljini od 31 cm. Slijedilo je postavljanje asfaltnog nosivog sloja (AC 32) u debljini od 8 cm, koji je ugrađen pomoću asfaltnog finišera. Na kraju se preko asfaltnog nosivog sloja izveo sloj betona debljine 26 cm. U drugom slučaju, prikazana je horizontalna hibridna metoda gradnje na primjeru njemačke autoceste BAB A61 u području Koblenz-a. Horizontalna hibridna metoda gradnje kombinira prednosti asfalta i betona kako bi se stvorila trajna i otporna površina kolnika koja može podnijeti velika prometna opterećenja. Ova inovativna metoda izgradnje omogućuje optimalno korištenje različitih materijala i osigurava učinkovitu rekonstrukciju i poboljšanje infrastrukture autocesta.

Keywords

izgradnja cesta; kolnik; održivost; asfalt; beton; otpornost na deformacije; horizontalna hibridna izgradnja; vijek trajanja; polipropilenska vlakna

Hrčak ID:

319967

URI

https://hrcak.srce.hr/319967

Publication date:

8.7.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 301 *