Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.53745/ro.1.1.4

Vjeronauk u odgojno-obrazovnom sustavu. Uvid u trenutnu situaciju

Gordana Barudžija orcid id orcid.org/0000-0001-8984-0134 ; Education and Teacher Training Agency, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 379 Kb

versions

page 74-103

downloads: 54

cite


Abstract

Članak govori o vjeronauku različitih vjerskih zajednica u Republici Hrvatskoj s obzirom na njegovu prisutnost kao nastavnoga predmeta u odgojno-obrazovnom sustavu. Uvodni dio članka opisuje okvir unutar kojega se smješta govor o vjeronauku, a kojega čine nadležne institucije i zakonski propisi. Prvi je dio posvećen i strateškim dokumentima koji donose viziju odgojno-obrazovnog sustava. U drugom, središnjem dijelu članka, navode se prikupljeni podatci o trenutnoj prisutnosti vjeronauka kao nastavnoga predmeta u svojim konfesionalnim inačicama. Na kraju se u trećem dijelu na temelju postojeće situacije i naglasaka strateških dokumenata prepoznaju neki izazovi. Vjeronauk je nastavni predmet koji u odgojno-obrazovnom sustavu ima svoje mjesto i ulogu, a kao jedan od temeljnih izazova vjeronauku u svim njegovim konfesionalnim inačicama prepoznaje se pitanje kvalitete nastave.

Keywords

odgojno-obrazovni sustav u Republici Hrvatskoj; konfesionalni vjeronauk (različitih vjerskih zajednica u Republici Hrvatskoj); vjeroučitelji; zakonski okvir; strategije; izazovi

Hrčak ID:

336699

URI

https://hrcak.srce.hr/336699

Publication date:

24.10.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 156 *