Pregledni rad
https://doi.org/10.53745/ro.1.1.4
Vjeronauk u odgojno-obrazovnom sustavu. Uvid u trenutnu situaciju
Gordana Barudžija
orcid.org/0000-0001-8984-0134
; Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Članak govori o vjeronauku različitih vjerskih zajednica u Republici Hrvatskoj s obzirom na njegovu prisutnost kao nastavnoga predmeta u odgojno-obrazovnom sustavu. Uvodni dio članka opisuje okvir unutar kojega se smješta govor o vjeronauku, a kojega čine nadležne institucije i zakonski propisi. Prvi je dio posvećen i strateškim dokumentima koji donose viziju odgojno-obrazovnog sustava. U drugom, središnjem dijelu članka, navode se prikupljeni podatci o trenutnoj prisutnosti vjeronauka kao nastavnoga predmeta u svojim konfesionalnim inačicama. Na kraju se u trećem dijelu na temelju postojeće situacije i naglasaka strateških dokumenata prepoznaju neki izazovi. Vjeronauk je nastavni predmet koji u odgojno-obrazovnom sustavu ima svoje mjesto i ulogu, a kao jedan od temeljnih izazova vjeronauku u svim njegovim konfesionalnim inačicama prepoznaje se pitanje kvalitete nastave.
Ključne riječi
odgojno-obrazovni sustav u Republici Hrvatskoj; konfesionalni vjeronauk (različitih vjerskih zajednica u Republici Hrvatskoj); vjeroučitelji; zakonski okvir; strategije; izazovi
Hrčak ID:
336699
URI
Datum izdavanja:
24.10.2025.
Posjeta: 156 *