Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.17818/EMIP/2025/24

ISTRAŽIVANJE ČIMBENIKA ZA ODABIR MARKE ZRAČNOG PRIJEVOZNIKA: USPOREDBA POSLOVNIH I TURISTIČKIH PUTNIKA

Zoran Krupka orcid id orcid.org/0000-0003-2896-7531 ; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business, Department of Marketing *
Iva Zelenika
Goran Vlašić ; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business, Department of Marketing

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 428 Kb

page 483-500

downloads: 0

cite


Abstract

Osnovna je svrha ovog rada istražiti čimbenike važne za odabir marke zračnog prijevoznika i utvrditi postoji li razlika između segmenta poslovnih i turističkih putnika. Istraživanje je provedeno na namjernom uzorku od 284 ispitanika. Rezultati pokazuju da su cijena, kvaliteta usluge tijekom leta i reputacija marke najvažniji čimbenici prilikom odabira marke zračnog prijevoznika i kod poslovnih i kod turističkih putnika. Uz njih, sposobnost kabinskog osoblja da rješava nepredviđene situacije i njegova empatija također su važni u procesu odabira marke zračnog prijevoznika. Također, istraživanje je pokazalo da su programi lojalnosti najmanje važni od svih promatranih čimbenika. Kod brojnih čimbenika i obilježja usluga postoje razlike u stavovima između segmenta poslovnih u odnosu na segment turističkih putnika.

Keywords

marka; zračni prijevoznici; poslovni putnici; turistički putnici

Hrčak ID:

339794

URI

https://hrcak.srce.hr/339794

Publication date:

25.11.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *