Agronomy journal, Vol. 87 No. 2, 2025.
Preliminary communication
Potrošnja preporučene količine voća i povrća među studentima u Bosni i Hercegovini: je li teorija planiranog ponašanja prikladna osnova za marketinške kampanje?
Ivan Faletar
; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Croatia
*
Jelena Faletar
; Clinical Hospital Sveti Duh, Zagreb, Croatia
Maja Santai
; Clinic for Psychiatry, Memmingen, Germany
Marija Cerjak
orcid.org/0000-0003-0696-4364
; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Croatia
* Corresponding author.
Abstract
Iako se Teorija Planiranog Ponašanja (TPP) pokazala kao učinkovit okvir za objašnjavanje različitih oblika društvenog ponašanja, još nije dovoljno istraženo koliko učinkovito se standardni TPP model može proširiti različitim dodatnim varijablama, uzimajući u obzir različita tržišta i određene skupine potrošača. Cilj ovog istraživanja bio je istražiti čimbenike koji utječu na preporučenu potrošnju voća i povrća koristeći teoriju planiranog ponašanja proširenu varijablom samo-identitet. 450 anketnih upitnika je podijeljeno studentima, od čega je 407 popunjenih upitnika skupljeno. Rezultati modeliranja strukturnim jednadžbama otkrili su da su stavovi, subjektivna norma i percipirana bihevioralna kontrola objasnili 61 % varijance namjere konzumacije dnevno preporučene količine voća i povrća. Namjera i samo-identitet objasnili su 48 % varijance ponašanja (konzumacije) pod prihvatljivim kriterijima valjanosti modela, potvrđujući učinkovitost proširenog modela TPP-a u predviđanju potrošnje voća i povrća među studentima. Ovi rezultati mogu poslužiti kao dobra osnova za kreiranje javnih politika za promociju potrošnje voća i povrća. Nadalje, oni predstavljaju doprinos bogatoj literaturi o učinkovitosti upotrebe TPP-a.
Keywords
proširena teorija planiranog ponašanja; potrošnja voća i povrća; studenti; Bosna i Hercegovina
Hrčak ID:
339999
URI
Publication date:
1.10.2025.
Visits: 0 *