Skip to the main content

Review article

KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE

Vladimir Findak ; Faculty of Kinesiology University of Zagreb


Full text: croatian pdf 446 Kb

page 371-381

downloads: 6.811

cite

Full text: english pdf 467 Kb

page 438-450

downloads: 591

cite


Abstract

U izradi kineziološke paradigme kurikula tjelesnog i zdravstvenog odgojno-obrazovnog područja maksimalno treba respektirati dosadašnja dostignuća kineziološke znanosti. To, međutim, predstavlja samo jedan od temeljnih uvjeta, ali još uvijek ne i jamstvo da će se znanstvene spoznaje, kako o vrijednostima ovog odgojno-obrazovnog područja, tako i o vrijednostima pojedinih kinezioloških aktivnosti, eksploatirati i u fi nalnoj izradi ovog iznimno značajnog dokumenta.
Uz osiguranje efi kasnog transfera znanstvenih spoznaja, u realizaciji nastave tjelesne i zdravstvene kulture treba računati s većim brojem sati nego do sada da bi se mogli postići potrebni efekti u ovom odgojno-obrazovnom području. Po aktualnom broju sati nastave tjelesne i zdravstvene kulture među državama neposrednog okruženja, i među državama cijele Europe, zauzimamo jedno od posljednjih mjesta. Sadašnji broj sati nije dovoljan ni za edukativni minimum, a kamo li za temeljne biotičke potrebe djece i učenika.
Dakle, kurikul tjelesnog i zdravstvenog odgojno-obrazovnog područja treba omogućiti djeci i učenicima da putem tjelesnog vježbanja maksimalno zadovolje svoje esencijalne i egzistencijalne potrebe, a osobito one koje su im potrebne za efi kasniju adaptaciju na suvremene uvjete života i rada te pripremu za rad u suvremenom društvu.

Keywords

kurikul; tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje; kineziološka paradigma

Hrčak ID:

56036

URI

https://hrcak.srce.hr/56036

Publication date:

14.12.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 8.932 *