Review article
KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE
Vladimir Findak
; Faculty of Kinesiology University of Zagreb
Full text: croatian pdf 446 Kb
page 371-381
downloads: 6.811
cite
APA 6th Edition
Findak, V. (2009). KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE. Metodika, 10 (19), 371-381. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/56036
MLA 8th Edition
Findak, Vladimir. "KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE." Metodika, vol. 10, no. 19, 2009, pp. 371-381. https://hrcak.srce.hr/index.php/56036. Accessed 22 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Findak, Vladimir. "KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE." Metodika 10, no. 19 (2009): 371-381. https://hrcak.srce.hr/index.php/56036
Harvard
Findak, V. (2009). 'KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE', Metodika, 10(19), pp. 371-381. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/56036 (Accessed 22 November 2024)
Vancouver
Findak V. KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE. Metodika [Internet]. 2009 [cited 2024 November 22];10(19):371-381. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/56036
IEEE
V. Findak, "KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE", Metodika, vol.10, no. 19, pp. 371-381, 2009. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/56036. [Accessed: 22 November 2024]
Full text: english pdf 467 Kb
page 438-450
downloads: 591
cite
APA 6th Edition
Findak, V. (2009). KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE. Metodika, 10 (19), 371-381. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/56036
MLA 8th Edition
Findak, Vladimir. "KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE." Metodika, vol. 10, no. 19, 2009, pp. 371-381. https://hrcak.srce.hr/index.php/56036. Accessed 22 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Findak, Vladimir. "KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE." Metodika 10, no. 19 (2009): 371-381. https://hrcak.srce.hr/index.php/56036
Harvard
Findak, V. (2009). 'KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE', Metodika, 10(19), pp. 371-381. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/56036 (Accessed 22 November 2024)
Vancouver
Findak V. KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE. Metodika [Internet]. 2009 [cited 2024 November 22];10(19):371-381. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/56036
IEEE
V. Findak, "KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE", Metodika, vol.10, no. 19, pp. 371-381, 2009. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/56036. [Accessed: 22 November 2024]
Abstract
U izradi kineziološke paradigme kurikula tjelesnog i zdravstvenog odgojno-obrazovnog područja maksimalno treba respektirati dosadašnja dostignuća kineziološke znanosti. To, međutim, predstavlja samo jedan od temeljnih uvjeta, ali još uvijek ne i jamstvo da će se znanstvene spoznaje, kako o vrijednostima ovog odgojno-obrazovnog područja, tako i o vrijednostima pojedinih kinezioloških aktivnosti, eksploatirati i u fi nalnoj izradi ovog iznimno značajnog dokumenta.
Uz osiguranje efi kasnog transfera znanstvenih spoznaja, u realizaciji nastave tjelesne i zdravstvene kulture treba računati s većim brojem sati nego do sada da bi se mogli postići potrebni efekti u ovom odgojno-obrazovnom području. Po aktualnom broju sati nastave tjelesne i zdravstvene kulture među državama neposrednog okruženja, i među državama cijele Europe, zauzimamo jedno od posljednjih mjesta. Sadašnji broj sati nije dovoljan ni za edukativni minimum, a kamo li za temeljne biotičke potrebe djece i učenika.
Dakle, kurikul tjelesnog i zdravstvenog odgojno-obrazovnog područja treba omogućiti djeci i učenicima da putem tjelesnog vježbanja maksimalno zadovolje svoje esencijalne i egzistencijalne potrebe, a osobito one koje su im potrebne za efi kasniju adaptaciju na suvremene uvjete života i rada te pripremu za rad u suvremenom društvu.
Keywords
kurikul; tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje; kineziološka paradigma
Hrčak ID:
56036
URI
https://hrcak.srce.hr/56036
Publication date:
14.12.2009.
Article data in other languages:
english
Visits: 8.932
*