Stručni rad
Praktični radovi na nastavi povijesti kao vid formiranja interesa za povijesne sadržaje
Aleksandra Đurić
Sažetak
Praktični radovi primjenjivi su u nastavi prirodoslovlja i tehničke kulture jer se proučavaju različiti oblici i manifestacije materije, ali su manje zastupljeni u nastavi društvene grupe predmeta. No, upravo će praktični radovi na nastavi povijesti omogućiti učenicima da osvijeste različite misaone operacije, razviju interes za izučavanje prošlosti i formiraju povijesno mišljenje. Učenik će se aktivno uključiti u povijesne
procese te će u kombinaciji praktičnih radova, simulacija i igrokaza bolje razumjeti prošlost svojih predaka i pokazati veći interes za povijesne sadržaje. Autorica smatra da praktični radovi trebaju postati sastavni dio procesa učenja na satovima povijesti jer će se apstraktni sadržaji bolje osvijestiti i spoznati. Takav pristup nastavi povijesti ne samo da će održati interes učenika i potaknuti one koji su taj interes usmjerili ka tehničkim znanostima, već će ohrabriti i učenike s posebnim potrebama u iznošenju vlastitog mišljenja kao i bolje razumijevanje nastavnih sadržaja. Ukoliko se povijesni sadržaji prezentiraju na navedeni način, učenici će bolje prihvatiti nastavne sadržaje te se aktivno uključiti u nastavne procese. U skladu s tim autorica je osmislila povijesnu radionicu u kojoj metoda praktičnih radova dolazi do izražaja te u kojoj se istovremeno željelo pokazati kako manuelna aktivnost i praktična metoda potvrdno odgovaraju na
zahtjeve ne samo obrazovanja već i odgoja.
Ključne riječi
nastavne metode; nastavni sat; metoda praktičnih radova; povijesna radionica
Hrčak ID:
82527
URI
Datum izdavanja:
3.6.2012.
Posjeta: 5.438 *