Tehnički vjesnik, Vol. 20 No. 1, 2013.
Izvorni znanstveni članak
Modeliranje i operativno testiranje modulacije širine impulsa kod vremena ubrizgavanja za motor paljen pomoću svjećice
Ioan Hiticas
; Politehnica University of Timisoara, Pta. Victoriei, Nr. 2, Timisoara, Romania
Daniel Marin
; Hautes Etudes d’Ingénieur, 13 rue de Toul, F-59046 Lille Cedex, Lille, France
Liviu Mihon
; Politehnica University of Timisoara, Pta. Victoriei, Nr. 2, Timisoara, Romania
Sažetak
Danas, kada govorimo o bilo kojem polju moramo uključiti upravljanje računalom. Zbog prednosti njegovog binarnog sustava, ono može upravljati signalima iz uređaja i kontrolirati ih u vrlo kratkom vremenu. U ovom radu smo željeli predstaviti studije i istraživanja tehnologije PWM (Pulse Width Modulation - modulacije širine impulsa). Današnji motori su opskrbljeni s elektronički upravljanim sustavom ubrizgavanja. Tijekom istraživanja uspostavili smo vezu između nekoliko parametara koji su uključeni u povećanje performansi motora. PWM, najčešće korištena tehnika za kontroliranje snage inercijskih električnih uređaja, korištena je za predstavljanje prednosti kontrole vremena ubrizgavanja, s vrlo dobrim rezultatima u sustavu upravljanja motorom. Uzeli smo u obzir neke parametre, kao tlak, napon baterije, lambda signale, količinu goriva i zraka, itd., a sve to u vremenskom razvoju s ECU pomoćnim upravljanjem. Korištenje MATLAB/Simulink softvera uspjeli smo upravljati, počevši od referentnih brzina, položaja regulacije i drugih parametara, potrebnih podataka iz ispitivanog vozila, Dacia Logan 1.4 MPI (pokretanog Renaultom), razvojem vremena ubrizgavanja uporabom modulacije širine impulsa. Stvaranjem PWM signala možemo točno kontrolirati vrijeme ubrizgavanja.
Ključne riječi
digitalna obrada signala; modulacija širine impulsa; osciloskopi; regulacija napona; trenutačno mjerenje
Hrčak ID:
97492
URI
Datum izdavanja:
22.2.2013.
Posjeta: 5.313 *