Pregledni rad
Hermeneutički identitet umjetničkog djela
Ivan Dodlek
orcid.org/0000-0002-6394-9577
Sažetak
Pitajući se o identitetu umjetničkog djela, a vodeći računa o njegovoj komunikativnoj vrijednosti, želimo utvrditi mogućnost njegova razumijevanja u kontekstu hermeneutičkog fenomena. Pritom se u promišljanju ponajprije uzima u obzir temeljna teza Hansa-Georga Gadamera koja glasi: »Bitak koji možemo razumjeti je jezik.« To bi značilo da u pitanju identiteta umjetničkog djela treba krenuti iz vlastitog bitka djela koje nam nešto govori i da time što govori pripada u sklop svega što imamo razumjeti. Ako nam svako djelo nešto govori, onda nam valja učiti jezik umjetničkog djela kako bismo mogli doći do barem djelomičnog odgovora na pitanje njegova identiteta. Preduvjet promišljanju tzv. dijalogike umjetničkog djela je prikaz ponajprije antropologijskih temelja umjetnosti – igre, simbola i svetkovine – koji nas uvode u samu srž problema hermeneutičkog identiteta umjetničkog djela.
Ključne riječi
Hans-Georg Gadamer; umjetničko djelo; igra; simbol; svetkovina; hermeneutika; dijalogika
Hrčak ID:
98585
URI
Datum izdavanja:
10.3.2013.
Posjeta: 2.828 *