Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Hermeneutički identitet umjetničkog djela

Ivan Dodlek orcid id orcid.org/0000-0002-6394-9577


Puni tekst: hrvatski pdf 139 Kb

str. 37-55

preuzimanja: 1.405

citiraj


Sažetak

Pitajući se o identitetu umjetničkog djela, a vodeći računa o njegovoj komunikativnoj vrijednosti, želimo utvrditi mogućnost njegova razumijevanja u kontekstu hermeneutičkog fenomena. Pritom se u promišljanju ponajprije uzima u obzir temeljna teza Hansa-Georga Gadamera koja glasi: »Bitak koji možemo razumjeti je jezik.« To bi značilo da u pitanju identiteta umjetničkog djela treba krenuti iz vlastitog bitka djela koje nam nešto govori i da time što govori pripada u sklop svega što imamo razumjeti. Ako nam svako djelo nešto govori, onda nam valja učiti jezik umjetničkog djela kako bismo mogli doći do barem djelomičnog odgovora na pitanje njegova identiteta. Preduvjet promišljanju tzv. dijalogike umjetničkog djela je prikaz ponajprije antropologijskih temelja umjetnosti – igre, simbola i svetkovine – koji nas uvode u samu srž problema hermeneutičkog identiteta umjetničkog djela.

Ključne riječi

Hans-Georg Gadamer; umjetničko djelo; igra; simbol; svetkovina; hermeneutika; dijalogika

Hrčak ID:

98585

URI

https://hrcak.srce.hr/98585

Datum izdavanja:

10.3.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.828 *