Izvorni znanstveni članak
Gramatičko-semantički pristup obradi padeža
Sanda Lucija Udier
Milvia Gulešić-Machata
Marica Čilaš-Mikulić
Sažetak
U ovome je radu predstavljen
gramatičko-semantički pristup obradi padeža. Semantički je po
tome što se padeži uče tako što je naglasak na njihovu stalnom
povezivanju sa značenjem koje imaju, tj. neprestano se povezuju
dubinski i površinski padeži. Pristup je gramatički po sljedećemu:
jedan po jedan uče se površinski, a ne dubinski padeži; učenici
uče koji prijedlozi idu s kojim površinskim padežom; uče se
glagolske rekcije. Budući da je hrvatski jezik jedan od jezika s
vrlo razvijenom morfologijom, gramatički je pristup u poučavanju
nuždan, a unutar njega dalje se što sustavnije obrađuju i uče
značenja padeža. Drugim riječima, obje su sastavnice – i
gramatička i semantička – jednako važne, a gramatički je
pristup okvir semantičkomu.
Ključne riječi
hrvatski kao strani i drugi jezik; površinski padeži; dubinski padeži; gramatičko-semantički pristup
Hrčak ID:
10578
URI
Datum izdavanja:
30.9.2006.
Posjeta: 11.003 *