Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta

Anka Jurčević-Lozančić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 196 Kb

str. 271-279

preuzimanja: 5.504

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 116 Kb

str. 280-280

preuzimanja: 356

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 113 Kb

str. 281-281

preuzimanja: 324

citiraj


Sažetak

Dijete je kreativno i interaktivno biće koje aktivno sudjeluje u svom odgoju i socijalizaciji. Djetetova aktivna priroda prepoznaje se u njegovoj igri, spontanom učenju, istraživanju, znatiželji, maštanju i zamišljanju. Spoznaja da djeca, kao i odrasli, traže odgovore na pitanja koji će pomoći da sama sebe bolje razumiju, potaknula je mnoge autore na istraživanje osobne i socijalne kompetencije jer, kako je poznato, rano djetinjstvo postavlja prve okvire razvoja pojma o sebi, koji će sadržavati pozitivne i negativne elemente, lica i naličja. Rezultati brojnih suvremenih istraživanja pokazuju da postoji intenzivna korelacija između razvoja djetetova postignuća i okruženja koje podupire njegovo učenje. Podržavanje pozitivnih socijalnih interakcija, a posebice uključivanje djeteta u zajedničke aktivnosti koje poboljšavaju i unapređuju njegovo psihotjelesno zdravlje, konstruktivan djetetov doprinos prema sebi i drugima smatra se poželjnim i društveno prihvatljivim, odnosno socijalno kompetentnim ponašanjem. To znači da su socijalno kompetentna ona djeca koja posjeduju socijalno prikladna, poželjna ponašanja i socijalno-lognitivne sposobnosti koje im omogućuju da različita ponašanja primijene na senzibilan način, usklađen s potrebama društva i kulture. U ovom radu elaborirat ćemo važnost poticanja socijalne kompetencije u ranom odgoju te ćemo se osvrnuti na analize navedenog fenomena koje daju suvremeni autori u znanstvenoj literaturi.

Ključne riječi

obitelj; rani odgoj; učenje djeteta; predškolska ustanova; socijalne kompetencije

Hrčak ID:

116661

URI

https://hrcak.srce.hr/116661

Datum izdavanja:

23.11.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 10.233 *