Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti

Mojca Kovač Šebart ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija Odsjek za pedagogiju
Janez Krek ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 1.034 Kb

str. 89-102

preuzimanja: 448

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 733 Kb

str. 103-103

preuzimanja: 253

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 733 Kb

str. 104-104

preuzimanja: 257

citiraj


Sažetak

Tekst ima dva dijela koji predstavljaju dva različita koncepta odnosa između građanskog obrazovanja i prihvaćenog vrijednosnog sustava u državnim školama. U prvom dijelu analizirat ćemo javne rasprave koje se odnose na građansko obrazovanje: želimo provjeriti koliko su izložene utjecaju javnih i političkih očekivanja i stajalištima koja se formiraju kroz mehanizme političke moći. Koncepte građanskog obrazovanja analiziramo kao diskurzivni fenomen. Želimo pokazati kako diskurs utječe na koncepte građanskog obrazovanja. Pritom diskurs interpretiramo kao društvenu vezu ili kao točku identifikacije u kojoj se možemo prepoznati. U drugom dijelu rada nastojimo dati odgovor na pitanje o uspostavi građanskog obrazovanja kao posljedice izgubljenih iluzija na kraju Velikih priča i poslije ‘’sloma’’ u bivšim socijalističkim ili komunističkim zemljama, koji se dogodio nakon uspostavljanja parlamentarne demokracije i tržišne ekonomije. Pitamo se: Kako nastavnici promatraju građansko obrazovanje kao nastavni predmet? Što bi trebali biti sadržaji građanskog obrazovanja ako određeni predmet promatraju učenici, i to kao predmet koji nema vrijednost ili koji im je nepoznat? Trebaju li sadržaji građanskog obrazovanja reflektirati želje učenika?

Ključne riječi

građansko obrazovanje; sadržaji građanskog obrazovanja; religijska nastava; diskurs permisivnosti; gubitak iluzija; Slovenija

Hrčak ID:

118268

URI

https://hrcak.srce.hr/118268

Datum izdavanja:

23.5.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.119 *