Izvorni znanstveni članak
Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti
Mojca Kovač Šebart
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija Odsjek za pedagogiju
Janez Krek
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 1.034 Kb
str. 89-102
preuzimanja: 448
citiraj
APA 6th Edition
Kovač Šebart, M. i Krek, J. (2008). Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti. Pedagogijska istraživanja, 5 (1), 89-102. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118268
MLA 8th Edition
Kovač Šebart, Mojca i Janez Krek. "Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, br. 1, 2008, str. 89-102. https://hrcak.srce.hr/index.php/118268. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Kovač Šebart, Mojca i Janez Krek. "Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti." Pedagogijska istraživanja 5, br. 1 (2008): 89-102. https://hrcak.srce.hr/index.php/118268
Harvard
Kovač Šebart, M., i Krek, J. (2008). 'Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti', Pedagogijska istraživanja, 5(1), str. 89-102. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118268 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Kovač Šebart M, Krek J. Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 12.12.2024.];5(1):89-102. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118268
IEEE
M. Kovač Šebart i J. Krek, "Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti", Pedagogijska istraživanja, vol.5, br. 1, str. 89-102, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118268. [Citirano: 12.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 733 Kb
str. 103-103
preuzimanja: 253
citiraj
APA 6th Edition
Kovač Šebart, M. i Krek, J. (2008). Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti. Pedagogijska istraživanja, 5 (1), 89-102. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118268
MLA 8th Edition
Kovač Šebart, Mojca i Janez Krek. "Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, br. 1, 2008, str. 89-102. https://hrcak.srce.hr/index.php/118268. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Kovač Šebart, Mojca i Janez Krek. "Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti." Pedagogijska istraživanja 5, br. 1 (2008): 89-102. https://hrcak.srce.hr/index.php/118268
Harvard
Kovač Šebart, M., i Krek, J. (2008). 'Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti', Pedagogijska istraživanja, 5(1), str. 89-102. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118268 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Kovač Šebart M, Krek J. Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 12.12.2024.];5(1):89-102. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118268
IEEE
M. Kovač Šebart i J. Krek, "Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti", Pedagogijska istraživanja, vol.5, br. 1, str. 89-102, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118268. [Citirano: 12.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 733 Kb
str. 104-104
preuzimanja: 257
citiraj
APA 6th Edition
Kovač Šebart, M. i Krek, J. (2008). Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti. Pedagogijska istraživanja, 5 (1), 89-102. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118268
MLA 8th Edition
Kovač Šebart, Mojca i Janez Krek. "Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, br. 1, 2008, str. 89-102. https://hrcak.srce.hr/index.php/118268. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Kovač Šebart, Mojca i Janez Krek. "Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti." Pedagogijska istraživanja 5, br. 1 (2008): 89-102. https://hrcak.srce.hr/index.php/118268
Harvard
Kovač Šebart, M., i Krek, J. (2008). 'Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti', Pedagogijska istraživanja, 5(1), str. 89-102. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118268 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Kovač Šebart M, Krek J. Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 12.12.2024.];5(1):89-102. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118268
IEEE
M. Kovač Šebart i J. Krek, "Građansko obrazovanje u Sloveniji i diskurs permisivnosti", Pedagogijska istraživanja, vol.5, br. 1, str. 89-102, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118268. [Citirano: 12.12.2024.]
Sažetak
Tekst ima dva dijela koji predstavljaju dva različita koncepta odnosa između građanskog obrazovanja i prihvaćenog vrijednosnog sustava u državnim školama. U prvom dijelu analizirat ćemo javne rasprave koje se odnose na građansko obrazovanje: želimo provjeriti koliko su izložene utjecaju javnih i političkih očekivanja i stajalištima koja se formiraju kroz mehanizme političke moći. Koncepte građanskog obrazovanja analiziramo kao diskurzivni fenomen. Želimo pokazati kako diskurs utječe na koncepte građanskog obrazovanja. Pritom diskurs interpretiramo kao društvenu vezu ili kao točku identifikacije u kojoj se možemo prepoznati. U drugom dijelu rada nastojimo dati odgovor na pitanje o uspostavi građanskog obrazovanja kao posljedice izgubljenih iluzija na kraju Velikih priča i poslije ‘’sloma’’ u bivšim socijalističkim ili komunističkim zemljama, koji se dogodio nakon uspostavljanja parlamentarne demokracije i tržišne ekonomije. Pitamo se: Kako nastavnici promatraju građansko obrazovanje kao nastavni predmet? Što bi trebali biti sadržaji građanskog obrazovanja ako određeni predmet promatraju učenici, i to kao predmet koji nema vrijednost ili koji im je nepoznat? Trebaju li sadržaji građanskog obrazovanja reflektirati želje učenika?
Ključne riječi
građansko obrazovanje; sadržaji građanskog obrazovanja; religijska nastava; diskurs permisivnosti; gubitak iluzija; Slovenija
Hrčak ID:
118268
URI
https://hrcak.srce.hr/118268
Datum izdavanja:
23.5.2008.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 2.119
*