Psihologijske teme, Vol. 24 No. 3, 2015.
Izvorni znanstveni članak
Akademske i socijalne odrednice općeg zadovoljstva školom
Andreja Bubic
; Katedra za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu
Ivana Goreta
; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu
Sažetak
Iako se unutar obrazovnih istraživanja fokus često stavlja na kognitivne činitelje i školska postignuća djece, uz njih su jako važna i emocionalna i socijalna iskustva učenika, kao i njihov cjeloviti doživljaj škole. Stoga je cilj provedenog istraživanja bio ispitati zadovoljstvo školom među učenicima završnih razreda osnovnih škola te utvrditi doprinos njihove socijalne samoefikasnosti i percipirane akademske kontrole, kao i socijalne integriranosti te percepcije nastavničke podrške tom zadovoljstvu. U istraživanju su pritom sudjelovala 302 učenika sedmih i osmih razreda osnovnih škola. Dobiveni su rezultati pokazali kako socijalna integriranost, podrška od strane nastavnika, percipirana akademska kontrola i školsko postignuće predstavljaju značajne prediktore općeg zadovoljstva školom, pri čemu je utvrđena i medijacijska uloga percipirane akademske kontrole s obzirom na povezanost ostalih prediktora sa zadovoljstvom školom. Ovi rezultati upućuju na važnost različitih vrsta učeničkih uvjerenja o svojim osobinama u objašnjenju individualnih razlika u učeničkom zadovoljstvu školom. Također, dobiveni nalazi pokazuju da osim akademskih, na učenički doživljaj škole utječu i socijalni činitelji, koje je važno uzimati u obzir prilikom planiranja i izvedbe školskih aktivnosti.
Ključne riječi
nastavnička podrška; percipirana akademska kontrola; socijalna integriranost; socijalna samoefikasnost; zadovoljstvo školom
Hrčak ID:
149105
URI
Datum izdavanja:
4.12.2015.
Posjeta: 3.671 *