Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Akademske i socijalne odrednice općeg zadovoljstva školom

Andreja Bubic ; Katedra za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu
Ivana Goreta ; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu


Puni tekst: hrvatski PDF 442 Kb

str. 473-493

preuzimanja: 1.492

citiraj


Sažetak

Iako se unutar obrazovnih istraživanja fokus često stavlja na kognitivne činitelje i školska postignuća djece, uz njih su jako važna i emocionalna i socijalna iskustva učenika, kao i njihov cjeloviti doživljaj škole. Stoga je cilj provedenog istraživanja bio ispitati zadovoljstvo školom među učenicima završnih razreda osnovnih škola te utvrditi doprinos njihove socijalne samoefikasnosti i percipirane akademske kontrole, kao i socijalne integriranosti te percepcije nastavničke podrške tom zadovoljstvu. U istraživanju su pritom sudjelovala 302 učenika sedmih i osmih razreda osnovnih škola. Dobiveni su rezultati pokazali kako socijalna integriranost, podrška od strane nastavnika, percipirana akademska kontrola i školsko postignuće predstavljaju značajne prediktore općeg zadovoljstva školom, pri čemu je utvrđena i medijacijska uloga percipirane akademske kontrole s obzirom na povezanost ostalih prediktora sa zadovoljstvom školom. Ovi rezultati upućuju na važnost različitih vrsta učeničkih uvjerenja o svojim osobinama u objašnjenju individualnih razlika u učeničkom zadovoljstvu školom. Također, dobiveni nalazi pokazuju da osim akademskih, na učenički doživljaj škole utječu i socijalni činitelji, koje je važno uzimati u obzir prilikom planiranja i izvedbe školskih aktivnosti.

Ključne riječi

nastavnička podrška; percipirana akademska kontrola; socijalna integriranost; socijalna samoefikasnost; zadovoljstvo školom

Hrčak ID:

149105

URI

https://hrcak.srce.hr/149105

Datum izdavanja:

4.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski španjolski

Posjeta: 3.620 *