Pregledni rad
https://doi.org/10.31192/np.14.3.3
Holistička pedagogija i predškolski odgoj. Vrtić Dobroga pastira u Zavodu sv. Stanislava u Ljubljani
Špela Avšič
orcid.org/0000-0002-7925-8412
Tadej Rifel
orcid.org/0000-0002-5673-3604
Sažetak
U prvom dijelu članka predstavljene su osnovne značajke holističke pedagogije. Najprije su opisana načela i temeljno ishodište koje u središte postavlja čovjeka kao osobu. Time su postavljeni okviri teorije za daljnju tematizaciju pedagoške prakse u predškolskom odgoju. Autori se u nastavku oslanjaju na iskustvo holističke pedagogije na području katoličkoga školstva. Postavljena su ključna težišta koja isprepliću novosti obrazovnog okruženja i vrijednosti katoličke škole. Posebice je istaknut stvaralački aspekt. U drugom dijelu autori opisuju pedagoška načela na primjeru Vrtića Dobroga pastira koji djeluje u Zavodu sv. Stanislava u Ljubljani. Katolički vrtić potvrđuje i razvija holističke pristupe na mnogim područjima u odgoju djece toga uzrasta.
Ključne riječi
holistička pedagogija; predškolski odgoj; katoličko školstvo; kreativnost; pedagoška praksa
Hrčak ID:
168724
URI
Datum izdavanja:
21.11.2016.
Posjeta: 4.787 *