Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.26.1.4

Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive

Marina Diković orcid id orcid.org/0000-0003-3828-0725 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Hrvatska
Marlena Plavšić orcid id orcid.org/0000-0003-4035-6610 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Filozofski fakultet, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 360 Kb

str. 7-31

preuzimanja: 1.668

citiraj


Sažetak

U Hrvatskoj i svijetu manji je dio nastavničkoga kadra koji smatra da je nastavnička profesija cijenjena. Većina se autora i autorica slaže da i jačanje nastavničkoga identiteta moglo pomoći podizanju vrijednosti obrazovanja. Ciljevi istraživanja bili su: ispitati na koje načine obrazovanje doprinosi kvaliteti života i koje su prednosti nastavničke profesije, ispitati doživljaj statusa nastavničke profesije i promjena u obrazovnom sustavu te utvrditi motivaciju za nastavničku profesiju. Uzorak je obuhvaćao 74 učenika i učenica osnovnih i srednjih škola, 73 roditelja, 38 studenata i studentica nastavničkih studija te 35 osnovnoškolskih i srednjoškolskih nastavnika i nastavnica. Rezultati se interpretiraju u kontekstu Korthagenovog modela te pokazuju da nastavnici i nastavnice više spominju obilježja nastavničkoga identiteta koja se dotiču temeljnih vrijednosti, dok roditelji i učenici više spominju obilježja ponašanja i kompetencija. Zadaća je inicijalnoga obrazovanja nastavnika i nastavnica poticati mlade na promišljanje o vrijednostima nastavničke profesije jer će time cijeniti i poticati razvijanje vrijednosti nastavničkoga identiteta.

Ključne riječi

nastavnička profesija; Korthagenov model; nastavnici; nastavnički identitet; roditelji; učenici

Hrčak ID:

220875

URI

https://hrcak.srce.hr/220875

Datum izdavanja:

6.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.753 *