Pregledni rad
https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.15
NEODRŽIVOST TRADICIONALNOG OBRAZOVANJA U SUZBIJANJU MARGINALIZACIJE
Sofija Vrcelj
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Republika Hrvatska
Siniša Kušić
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Republika Hrvatska
Anita Zovko
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Republika Hrvatska
Sažetak
U radu se analizira marginalizacija s posebnim osvrtom na marginalizaciju u obrazovanju. Iako je (obrazovna) marginalizacija sklizak konstrukt, ona postoji u svim društvima i zahvaća različite skupine ljudi. Tradicionalni pristupi obrazovanju, koji generiraju marginalizaciju, i pored određenih pokušaja pokazali su svu nemoć u njezinom suzbijanju u obrazovanju čime se nameće potreba kreiranja drugačijeg obrazovanja koje će omogućiti osnaživanje marginaliziranih. Na razini škola osnaživanje je proces u kojem sudionici razvijaju kompetencije potrebne za preuzimanje odgovornosti za vlastiti rast i rješavanje vlastitih problema dok je na međunarodnoj i nacionalnoj razini proces i akcije koje daju dopuštenje nastavnicima da prilagode kurikulume i pedagogiju kako bi se zadovoljile potrebe učenika.
Ključne riječi
obrazovanje; marginalizacija; odrasli; kurikulum
Hrčak ID:
233553
URI
Datum izdavanja:
2.12.2019.
Posjeta: 3.218 *