Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.15

NEODRŽIVOST TRADICIONALNOG OBRAZOVANJA U SUZBIJANJU MARGINALIZACIJE

Sofija Vrcelj ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Republika Hrvatska
Siniša Kušić ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Republika Hrvatska
Anita Zovko ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 165 Kb

str. 189-199

preuzimanja: 978

citiraj


Sažetak

U radu se analizira marginalizacija s posebnim osvrtom na marginalizaciju u obrazovanju. Iako je (obrazovna) marginalizacija sklizak konstrukt, ona postoji u svim društvima i zahvaća različite skupine ljudi. Tradicionalni pristupi obrazovanju, koji generiraju marginalizaciju, i pored određenih pokušaja pokazali su svu nemoć u njezinom suzbijanju u obrazovanju čime se nameće potreba kreiranja drugačijeg obrazovanja koje će omogućiti osnaživanje marginaliziranih. Na razini škola osnaživanje je proces u kojem sudionici razvijaju kompetencije potrebne za preuzimanje odgovornosti za vlastiti rast i rješavanje vlastitih problema dok je na međunarodnoj i nacionalnoj razini proces i akcije koje daju dopuštenje nastavnicima da prilagode kurikulume i pedagogiju kako bi se zadovoljile potrebe učenika.

Ključne riječi

obrazovanje; marginalizacija; odrasli; kurikulum

Hrčak ID:

233553

URI

https://hrcak.srce.hr/233553

Datum izdavanja:

2.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.206 *