Pregledni rad
ANALIZA POžELJNIH KOMPETENCIJA ZA USPJEŠNO UPRAVLJANJE RAZREDOM
Luka Pongračić
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Puni tekst: hrvatski pdf 148 Kb
verzije
str. 87-97
preuzimanja: 1.374
citiraj
APA 6th Edition
Pongračić, L. (2019). ANALIZA POžELJNIH KOMPETENCIJA ZA USPJEŠNO UPRAVLJANJE RAZREDOM
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3 (3.), 87-97. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/234849
MLA 8th Edition
Pongračić, Luka. "ANALIZA POžELJNIH KOMPETENCIJA ZA USPJEŠNO UPRAVLJANJE RAZREDOM
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 3, br. 3., 2019, str. 87-97. https://hrcak.srce.hr/index.php/234849. Citirano 29.06.2024.
Chicago 17th Edition
Pongračić, Luka. "ANALIZA POžELJNIH KOMPETENCIJA ZA USPJEŠNO UPRAVLJANJE RAZREDOM
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 3, br. 3. (2019): 87-97. https://hrcak.srce.hr/index.php/234849
Harvard
Pongračić, L. (2019). 'ANALIZA POžELJNIH KOMPETENCIJA ZA USPJEŠNO UPRAVLJANJE RAZREDOM
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3(3.), str. 87-97. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/234849 (Datum pristupa: 29.06.2024.)
Vancouver
Pongračić L. ANALIZA POžELJNIH KOMPETENCIJA ZA USPJEŠNO UPRAVLJANJE RAZREDOM
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2019 [pristupljeno 29.06.2024.];3(3.):87-97. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/234849
IEEE
L. Pongračić, "ANALIZA POžELJNIH KOMPETENCIJA ZA USPJEŠNO UPRAVLJANJE RAZREDOM
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.3, br. 3., str. 87-97, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/234849. [Citirano: 29.06.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 78 Kb
verzije
str. 98-98
preuzimanja: 138
citiraj
APA 6th Edition
Pongračić, L. (2019). ANALIZA POžELJNIH KOMPETENCIJA ZA USPJEŠNO UPRAVLJANJE RAZREDOM
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3 (3.), 87-97. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/234849
MLA 8th Edition
Pongračić, Luka. "ANALIZA POžELJNIH KOMPETENCIJA ZA USPJEŠNO UPRAVLJANJE RAZREDOM
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 3, br. 3., 2019, str. 87-97. https://hrcak.srce.hr/index.php/234849. Citirano 29.06.2024.
Chicago 17th Edition
Pongračić, Luka. "ANALIZA POžELJNIH KOMPETENCIJA ZA USPJEŠNO UPRAVLJANJE RAZREDOM
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 3, br. 3. (2019): 87-97. https://hrcak.srce.hr/index.php/234849
Harvard
Pongračić, L. (2019). 'ANALIZA POžELJNIH KOMPETENCIJA ZA USPJEŠNO UPRAVLJANJE RAZREDOM
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3(3.), str. 87-97. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/234849 (Datum pristupa: 29.06.2024.)
Vancouver
Pongračić L. ANALIZA POžELJNIH KOMPETENCIJA ZA USPJEŠNO UPRAVLJANJE RAZREDOM
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2019 [pristupljeno 29.06.2024.];3(3.):87-97. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/234849
IEEE
L. Pongračić, "ANALIZA POžELJNIH KOMPETENCIJA ZA USPJEŠNO UPRAVLJANJE RAZREDOM
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.3, br. 3., str. 87-97, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/234849. [Citirano: 29.06.2024.]
Sažetak
Ovaj je rad pregled i analiza recentne strane i domaće literature i istraživanja u svezi kompetencija i osobina nastavnika koje su mu potrebne kako bi uspješno upravljao razredom te tako ostvario najbolji učinak u odgojno obrazovnome procesu. Prikazuju se stilovi odgoja i poželjne osobine koje pozitivno utječu na odnos učenik-nastavnik te na razvoj pozitivnih i zdravih odnosa u razrednoj okolini, a poseban je naglasak na komunikacijskim kompetencijama. Analizirane su uloge verbalne i neverbalne komunikacije te važnost razvoja komunikacijske kompetencije. Glavni je cilj ovoga rada prikazati potrebe suvremene nastave i opisati kompetencije i osobine koje treba imati nastavnik u suvremenoj nastavi kako bi u što većoj mjeri zadovoljio potrebe učenika. Važno je predstaviti razvoj komunikacijske kompetencije radi poboljšanja kvalitete, učinkovitosti i kulture komunikacije. Rad predstavlja, analitički analizira i prikazuje istraživanja u svijetu i Republici Hrvatskoj koja su utemeljena na kompetencijama potrebnim za uspješno vođenje nastave, kao i nova istraživanja vezana uz osobine nastavnika koje su se pokazale važnim čimbenikom u uspješnosti izvođenja nastave. Važno je istaknuti suvremene kompetencije nastavnika i naglasiti tendencije suvremene pedagoške teorije i prakse usmjeravanja nastave na učenika, poticajnog pristupa, konstruktivističkoga pristupa, razvoja aktivnoga učenja i odmaka od višestoljetnoga zastoja u metodičkim postavkama nastave koja učenike čini pasivnim sudionicima. Potrebno je napraviti odmak od nastavnoga procesa usmjerenoga na frontalnu nastavu, ex catedra poučavanje te nedostatak korištenja suvremenih metoda rada s učenicima, a sve kao rezultat nedostatka kompetencija i osobina potrebnih za razvoj u suvremenoga i uspješnoga nastavnika.
Ključne riječi
aktivno učenje; kompetencije; komunikacija; nastavnik; osobine; suvremena nastava
Hrčak ID:
234849
URI
https://hrcak.srce.hr/234849
Datum izdavanja:
30.12.2019.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 2.716
*