Izlaganje sa skupa
Utjecaj komercializacije na javne medije
Ante Gavranović
Sažetak
Uspješnost u izdavanju novina danas, više no ikada ranije, ovisna je o strategijama
stalnih inovacija i spremnosti da se primijeni široka ljestvica novih
mogućnosti. Novine su izvrgnute mnogim novim pritiscima: novi formati, novi
cjenovni modeli, novi čitatelji i, konačno, nova tržišta. Istodobno internet i bežične
komunikacije postaju profitabilni sastavni dijelovi uspješnih i inovativnih
kompanija. U tom složenom kolopletu, novinski izdavači traže svoje mjesto
pod suncem.
Često se koristi podatak da je 50 posto svih materijala koji se objavljuju u
dnevnim novinama ili emisijama radija i televizije, generirano vijestima koje
isporučuju novinske agencije. Sama ta činjenica govori o važnosti agencija za
cjelokupni informativni prostor i medijsku raznolikost. No, upozorava i na veliku
odgovornost agencije da se prilagodi novim odnosima i novoj paradigmi
medijskih potreba. Sve to treba rezultirati potpuno novim pristupom.
Hina ima veliku konkurenciju u protoku informacija najvećih svjetskih news
agencija poput AFP, AP, Reutersa, UPI, Blomberga, ali i regionalnih poput
DPA ili APA. Zanimljivo je analizirati kako te agencije stječu prihode.
Na području medija sve je podložno brzim i sve češćim promjenama. Hina, da
bi mogla obavljati profesionalnu i društvenu zadaću i ulogu, mora se tim
promjenama stalno prilagođavati. To pretpostavlja i jasan poslovni i profesionalni
odnos prema korisnicima, te međusobno poštivanje prava i (financijskih)
obveza, što kod nas vrlo često nije slučaj.
Ključne riječi
važnost novinskih agencija; novi pristupi; prilagođavanje; konkurencija
Hrčak ID:
22973
URI
Datum izdavanja:
20.6.2006.
Posjeta: 2.328 *