Izvorni znanstveni članak
Ulazak Slovenije u NATO- da ili ne: Okvir izvješćivanja slovenskog tiska o istraživanju javnog mišljenja
Karmen Erjavec
Sažetak
Kako je slovenski tisak najavljivao referendum o ulasku Slovenije u NATO?
Da bismo odgovorili na to pitanje, iskoristili smo analizu okvira koja kombinira
pragmatičku, semantičku i sintaktičku dimenziju tekstualne analize. Okvir
vijesti djeluje kao unutarnji vodič interpretacija informacija i odražava se u
tematski podudarnim značenjima konceptualizacije, ključnih riječi, metafora,
simbola, te drugih tekstualnih i vizualnih elemenata diskursa vijesti. Novinari
slovenskih dnevnika Delo, Dnevnik i Večer prikazali su rezultate istraživanja
javnoga mišljenja o ulasku Slovenije u NATO-savez u natjecateljskom okviru
ili, drugačije rečeno – svu su pozornost usmjerili na to da bi pronašli odgovor
na pitanje – koja strana vodi u referendumskoj utakmici. Časopisi Mladina i
Mag su predstavili referendumsku kampanju u strateškom okviru. Natjecateljski
okvir upotpunili su traženjem odgovora na pitanje koju je strategiju odabrala
pobjednička ili gubitnička strana. Strateški okvir predstavljanja političkih
kampanja vodi u medijski prikaz političkih kampanja u kojemu je oblik važniji
od sadržaja – u industriju medijskih događaja i u pojednostavljenje novinarskih
priča.
Ključne riječi
Slovenija; NATO; javno mišljenje; medijsko praćenje političkih kampanja; slovenski tisak
Hrčak ID:
22992
URI
Datum izdavanja:
25.6.2005.
Posjeta: 1.804 *