hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Ulazak Slovenije u NATO- da ili ne: Okvir izvješćivanja slovenskog tiska o istraživanju javnog mišljenja

Karmen Erjavec

Puni tekst: hrvatski, pdf (220 KB) str. 33-54 preuzimanja: 377* citiraj
APA 6th Edition
Erjavec, K. (2005). Ulazak Slovenije u NATO- da ili ne: Okvir izvješćivanja slovenskog tiska o istraživanju javnog mišljenja. Medijska istraživanja, 11 (1), 33-54. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/22992
MLA 8th Edition
Erjavec, Karmen. "Ulazak Slovenije u NATO- da ili ne: Okvir izvješćivanja slovenskog tiska o istraživanju javnog mišljenja." Medijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2005, str. 33-54. https://hrcak.srce.hr/22992. Citirano 18.10.2019.
Chicago 17th Edition
Erjavec, Karmen. "Ulazak Slovenije u NATO- da ili ne: Okvir izvješćivanja slovenskog tiska o istraživanju javnog mišljenja." Medijska istraživanja 11, br. 1 (2005): 33-54. https://hrcak.srce.hr/22992
Harvard
Erjavec, K. (2005). 'Ulazak Slovenije u NATO- da ili ne: Okvir izvješćivanja slovenskog tiska o istraživanju javnog mišljenja', Medijska istraživanja, 11(1), str. 33-54. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/22992 (Datum pristupa: 18.10.2019.)
Vancouver
Erjavec K. Ulazak Slovenije u NATO- da ili ne: Okvir izvješćivanja slovenskog tiska o istraživanju javnog mišljenja. Medijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 18.10.2019.];11(1):33-54. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22992
IEEE
K. Erjavec, "Ulazak Slovenije u NATO- da ili ne: Okvir izvješćivanja slovenskog tiska o istraživanju javnog mišljenja", Medijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 33-54, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22992. [Citirano: 18.10.2019.]

Sažetak
Kako je slovenski tisak najavljivao referendum o ulasku Slovenije u NATO?
Da bismo odgovorili na to pitanje, iskoristili smo analizu okvira koja kombinira
pragmatičku, semantičku i sintaktičku dimenziju tekstualne analize. Okvir
vijesti djeluje kao unutarnji vodič interpretacija informacija i odražava se u
tematski podudarnim značenjima konceptualizacije, ključnih riječi, metafora,
simbola, te drugih tekstualnih i vizualnih elemenata diskursa vijesti. Novinari
slovenskih dnevnika Delo, Dnevnik i Večer prikazali su rezultate istraživanja
javnoga mišljenja o ulasku Slovenije u NATO-savez u natjecateljskom okviru
ili, drugačije rečeno – svu su pozornost usmjerili na to da bi pronašli odgovor
na pitanje – koja strana vodi u referendumskoj utakmici. Časopisi Mladina i
Mag su predstavili referendumsku kampanju u strateškom okviru. Natjecateljski
okvir upotpunili su traženjem odgovora na pitanje koju je strategiju odabrala
pobjednička ili gubitnička strana. Strateški okvir predstavljanja političkih
kampanja vodi u medijski prikaz političkih kampanja u kojemu je oblik važniji
od sadržaja – u industriju medijskih događaja i u pojednostavljenje novinarskih
priča.

Ključne riječi
Slovenija; NATO; javno mišljenje; medijsko praćenje političkih kampanja; slovenski tisak

Hrčak ID: 22992

URI
https://hrcak.srce.hr/22992

[engleski]

Posjeta: 624 *