Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32903/p.6.1.9

Upotreba ICT aplikacija kod korisnika s jezičnim teškoćama

Martina Galeković orcid id orcid.org/0000-0002-1798-3387 ; Centar za odgoj i obrazovanje Velika Gorica *

* Autor za dopisivanje.


Puni tekst: engleski PDF 150 Kb

str. 199-215

preuzimanja: 193

citiraj


Sažetak

Digitalna tehnologija prisutna na pametnim telefonima i tabletima omogućuje zabavu i pruža brojne dodatne materijale i sadržaje potrebne u obrazovanju. Mogućnost korištenja računala u odgojne, obrazovne i terapijske svrhe omogućila je djeci i korisnicima s različitim zdravstvenim teškoćama, motoričkim oštećenjima i kroničnim bolestima pristup informacijama, edukaciji, terapeutskom radu, praćenju i savjetovanju. U okviru EU projekata zemlje sastavnice Europske Unije razvijale su programe i aplikacije usmjerene edukaciji. Projekt “Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama (ICT-AAC)” trajao je od ožujka 2013. do ožujka 2015. u realizaciji sastavnica Sveučilišta u Zagrebu i drugih suradnika: udruga i poduzeća. Razvijene aplikacije primjenjive su u odgojne, obrazovne i terapeutske svrhe u odgoju i obrazovanju kao metoda poučavanja u nastavi i alat u terapiji govorno-jezičnih teškoća i u okviru logopedskog rada. Osim edukacije, prisutne su i aplikacije u komunikacijske svrhe za osobe sa složenim komunikacijskim potrebama. U ovom radu predstavljene su ukratko neke od ICT-AAC aplikacija i njihova primjena u radu s korisnicima kojima su namijenjene.

Ključne riječi

asistivna tehnologija; digitalna tehnologija; edukativne aplikacije; m-učenje; potpomognuta komunikacija

Hrčak ID:

294925

URI

https://hrcak.srce.hr/294925

Datum izdavanja:

12.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 443 *