Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.21.1.11
Mišljenja nastavnika o odustajanju učenika osnovne i srednje glazbene škole u Hrvatskoj
Lidija Nikolić
orcid.org/0000-0003-0360-0469
; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Hrvatska
Ivana Šenk Gergorić
orcid.org/0000-0002-6740-5825
; Glazbena škola Ivana Matetića-Ronjgova Pula, Pula, Hrvatska
Marija Berać-Jozić
; Glazbena škola Pavla Markovca, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj je istraživanja utvrditi čimbenike odustajanja učenika od glazbene škole u Hrvatskoj te načine na koje bi se učenicima pomoglo da nastave glazbeno obrazovanje do kraja školskoga programa. Provedeno je eksplorativno kvantitativno i kvalitativno istraživanje anketiranjem nastavnika glazbenih škola u Hrvatskoj (N=178). Za ovo istraživanje kreiran je Upitnik o odustajanju učenika od glazbenog obrazovanja za nastavnike glazbenih škola. Rezultati faktorske analize ukazali su na četverofaktorsku strukturu: (1) učenik, (2) obrazovni kontekst, (3) komunikacija i (4) roditelji. Rezultati istraživanja pokazali su da se jednom nastavniku tijekom školske godine u prosjeku ispiše jedan učenik u dobi od 10 do 13 godina. Nastavnici su se složili da su razlozi odustajanja ponajprije slaba motivacija i zainteresiranost učenika te nedostatna ulaganja truda i slaba podrška roditelja, a zatim preopterećenost učenika drugim slobodnim aktivnostima, nemogućnost usklađivanja rasporeda između općeobrazovne i glazbene škole te nefleksibilan program glazbene škole i izostanak suradnje između nastavnika i roditelja. Nastavnici su dali svoje prijedloge kako bi se učenicima moglo pomoći da ustraju u glazbenom obrazovanju, a ti se prijedlozi najčešće odnose na uloge nastavnika i roditelja.
Ključne riječi
glazbena uspješnost; glazbeni pedagozi; glazbeno obrazovanje; komunikacija; roditelji
Hrčak ID:
295442
URI
Datum izdavanja:
13.3.2023.
Posjeta: 1.962 *